سرانه هر دانش آموز ، برای امسال 27 هزار تومان است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶۰ درصد سرانه دانش‌آموزی در سال ۹۶ تخصیص یافت، گفت: سرانه دانش‌آموزی در سال ۹۷ به ۲۷ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز ، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سرانه دانش‌آموزی گفت: درباره سرانه دانش‌آموزی سال 96 از عدد کل مندرج در قانون بودجه، 60 درصد بیشتر به ما تخصیص داده نشد.

وی با بیان اینکه میزان سرانه دانش‌آموزی در سال 96 رقم 280 میلیارد تومان بود، ادامه داد: 60 درصد سرانه دانش‌آموزی را بین مدارس بر اساس معیارهای توزیع و با اولویت مدارس مناطق محروم و خاص توزیع کردیم.

الهیار ترکمن با بیان اینکه هنوز تخصیص اعتبارات سرانه دانش‌آموزی سال 97 به جریان نیفتاده است، گفت: پیگیر هستیم تا بتوانیم سرانه دانش‌آموزی سال 97 را پرداخت کنیم.

وی افزود: یک اقدام خوبی که در سال 97 شد، این است که تا سقف هزار میلیارد تومان از پرداخت هزینه آب، برق و گاز مدارس معاف هستیم که این موضوع می‌تواند کمک بسیاری به آموزش و پرورش کند یعنی سرانه‌ای را که می‌گیریم بیشتر به سمت نگهداری مدارس و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدارس هدایت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم که بتوانیم در خردادماه تخصیص سرانه دانش‌آموزی سال 97 را دریافت کنیم البته این موضوع منوط به وجود نقدینگی در خزانه است.

وی افزود: امسال ردیف های سرانه دانش‌آموزی، ایاب ذهاب و غذای شبانه‌روزی‌ها افزایش خیلی بالایی داشت و تقریباً 45 درصد رشد را در این 3 ردیف شاهد بودیم.

الهیار ترکمن تصریح کرد: سرانه دانش‌آموزی در سال 96 رقم 15 هزار تومان بود که این عدد در سال 97 به ازای هر دانش آموز 27 هزار تومان است.
فارس
706

کد خبر: 949129

وب گردی

وب گردی