تحریم نفتی ایران موضوع نشست بعدی اوپک نیست

وزیر انرژی امارات گفت: اوپک در نشست بعدی خود بیش از آنکه روی تبعات تحریم های جدید آمریکا بر صادرات نفت ایران تمرکز کند، روی شناسایی سطح مناسب ذخایر نفتی تمرکز خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وزیر انرژی امارات گفت، اوپک در نشست بعدی خود بیش از آنکه روی تبعات تحریم های جدید آمریکا بر صادرات نفت ایران تمرکز کند، روی شناسایی سطح مناسب ذخایر نفتی تمرکز خواهد داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته با اعلام خروج آمریکا از برجام، تحریم های جدیدی را علیه سومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک به امضا رساند.

سهیل بن محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات در پاسخ به سوالی در مورد نگرانی ها از کاهش عرضه نفت در نتیجه تحریم های آمریکا گفت: «در حال حاضر این موضوع محل توجه ما نیست.»

«آنچه در نشست آینده اوپک موضوع مورد توجه است این است که سطح مناسب ذخایر نفتی که ما باید داشته باشیم چه مقدار است و چگونه می توانیم این گروه (از تولید کنندگان نفت) را برای مدتی طولانی تر کنار هم نگه داریم.»

به گفته مقامات اوپک، این سازمان رساندن میزان ذخایر نفتی کشورهای صنعتی به متوسط 5 سال گذشته را به عنوان هدف خود تعیین کرده است.

اوپک قرار است در ماه ژوئن در مورد تعیین سیاست نفتی خود با تولید کنندگان غیر عضو مشارکت کننده در توافق کاهش تولید جلسه داشته باشد.

مزروعی گفت، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد عرضه وجود ندارد و این اولین باری نیست که یک عضو اوپک در چنین شرایطی قرار می گیرد.

او افزود: «ما قادر به حل موضوع عرضه هستیم، اما همچنان معتقدیم که (در زمینه عرضه نفت) از ضربه گیرهای لازم برخوداریم... ما در نشست ماه ژوئن در این مورد بحث خواهیم کرد... زمانی که این اتفاق (کمبود عرضه) رخ دهد، کل سازمان دور هم جمع خواهد شد و راه حلی را پیدا خواهد کرد.»

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 949147

وب گردی

وب گردی