درخواست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از شهروندان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از شهروندان به ویژه بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار، افراد مسن و کودکان خواست با توجه به ادامه پدیده گرد و خاک از تردد غیر ضروری در هوای آزاد خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک مناسب فیلتر دار استفاده کنند.

به گزارش سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در این خصوص گفت: از صبح یکشنبه تا ساعت ۶ بعداز ظهر ۱۴ نفر با عارضه تنگی نفس ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک در مراکز شیراز پذیرش شدند.

محمد جواد مرادیان افزود: از این تعداد یک نفر در بخش بیمارستان نمازی و ۱۳ نفر نیز پس از اقدامات درمانی اولیه و گرفتن دارو و اکسیژن مرخص شدند.

مرادیان همچنین اظهار داشت: طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت نیز ۶۸ نفر از شهروندان فارسی به علت شدت و گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شده بودند و به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

به گفته مرادیان از این تعداد بیمار ۲۶ مورد مربوط به مشکلات تنفسی و ۴۲ بیمار نیز به دلیل مشکلات قلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در پایان از شهروندان به ویژه بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار، افراد مسن و کودکان خواست با توجه به ادامه پدیده گرد و خاک از تردد غیر ضروری در هوای آزاد خودداری کرده و در صورت تردد از ماسک مناسب فیلتر دار استفاده کنند.

وی افزود: خانواده‌ها در و پنجره‌های منازل را بسته نگه دارند و از آمد و شد غیر ضرور به خارج از منزل خود داری کرده و در صورت لزوم از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند

کد خبر: 949163

وب گردی

وب گردی