واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی خارجی جذب می کند

سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تاسیس واحد سوریه گفت:بی تردید حضور ما در کشور سوریه می تواند بعد جدیدی برای فعالیت های حضور منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی در جهت سیاست های کلی نظام محسوب شود.

دکتر علیرضا شیخ عطار در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به جزئیات تاسیس واحد سوریه گفت: در سفری که همراه ریاست محترم هیات امنا و هیات موسس به سوریه داشتیم ملاقات های بسیار مثبتی با وزیر علوم و رئیس جمهور و دیگر مقامات صورت گرفت. در این راستا موافقت کلی مقامات سوریه برای فعال شدن دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه نیز جلب شد.

وی ادامه داد: بنا بر آن شد که به زودی وزیر آموزش عالی سوریه به ایران سفر کند و طی بازدید های وی، قراردادهای اولیه در قالب تفاهم نامه امضا شود. بی تردید حضور ما در کشور سوریه می تواند بعد جدیدی برای فعالیت های حضور منطقه ای دانشگاه آزاد اسلامی در جهت سیاست های کلی نظام محسوب شود.

سرپرست اداره کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه آخرین وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آکسفورد گفت: متاسفانه رویه ای در گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی باب شده بود که به خاطر ایجاد یک منبع درآمد، بیشتر دانشجویان شان در برخی از واحد های خارج از کشور به خصوص آکسفورد و امارات، ایرانی بودند.

وی افزود: مواردی که پیش تر به آن اشاره شد، هم مغایر اهداف اولیه تاسیس این واحدها و هم مغایر با استراتژی جدیدی است که به تصویب هیات رئیسه دانشگاه رسیده است زیرا بر اساس این استراتژی تمرکز ما باید بر جذب دانشجوی خارجی به دانشگاه های داخل کشور یا ایجاد واحد در خارج از کشور باشد تا بتوانیم در خارج از کشور فعالیت هایی در راستای جذب دانشجوی خارجی داشته باشیم.

دکتر شیخ عطار بیان کرد: با توجه به اینکه تمرکز ما در راستای فعالیت بیشتر در منطقه غرب آسیا و کشورهای همسایه است، کاربری واحدهایی همچون امارات و آکسفورد باید تغییر پیدا کند. یعنی در واقع این واحد ها باید به عنوان مراکزی برای ایجاد ارتباط با دانشگاه های پیشرفته دنیا در جهت فعالیت در منطقه محسوب شوند.

وی اظهار داشت: از جمله فعالیت هایی که پیش تر به آن اشاره شد می توان به ایجاد دانشگاه های مجازی اشاره کرد که خوشبختانه زیر ساخت آن در دانشگاه آزاد اسلامی در واحد الکترونیک وجود دارد، در این راستا برنامه ریزی های لازم نیز صورت گرفته است تا ما در یک بازه زمانی 97 تا 98 به تدریج کاربری این واحد ها را به یک مرکز همکاری های بین المللی تبدیل خواهیم کرد تا در این مراکز بتوانیم جذب دانشجو و همکاری های بین المللی در منطقه داشته باشیم.

سفیر سابق ایران در آلمان در زمینه تاثیر واحد های بین الملل در راستای پیشرفت های علمی و فرهنگی گفت: اصولا فعالیت بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک عرصه مفیدی برای الهام بخشی محسوب می شود همچنین از این طریق می توان کشورهای مختلف با پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شوند.

وی اضافه کرد: همچنین می توانیم روش هایی که تجربه کرده و به موفقیت رسیده ایم را به عنوان همکاری به کشورهای مختلف نیز عرضه کنیم.در همین زمینه مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری بر این موضوع داشته اند که جمهوری اسلامی ایران باید تجربیات و پیشرفت های خود را با ملت ها و کشورهای دوست به اشتراک بگذارد.

دکتر شیخ عطار در پایان تاکید کرد: بنابراین هدف اصلی فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی باید بر این اساس باشد، به همین منظور در حال مشخص کردن برخی واحد ها هستیم تا فعالیت بین المللی داشته باشند ، این واحدها وظیفه دارند بخش مهمی از انرژی و ظرفیت های خود را در راستای فعالیت های بین المللی به کار گیرند. این واحد ها برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری ابزار مناسبی خواهند بود.

201

کد خبر: 949169

وب گردی

وب گردی