جایزه بهترین انیمیشن محیط زیستی جشنواره بلغارستان به «آدم خانگی» رسید

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرار پایدار»، برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن محیط زیستی جشنواره Golden Kuker بلغارستان شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره بین‌المللی Golden Kuker که عصر دیروز در شهر «صوفیه» بلغارستان برگزار شد، فیلم انیمیشن «آدم خانگی» ساخته مرضیه ابرار پایدار، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن محیط زیستی Best Animated Eco Film Award این جشنواره شد.

انیمیشن آدم خانگی، داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند...

پیش از این اعلام شده بود که این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین فیلم و بهترین شخصیت‌پردازی جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس، بهترین فیلم انیمیشن جشنواره «لارگو» سوئیس و بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی NEZ هند شده است.

«آدم خانگی» در جمع 10 فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» هم قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه از جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» مالزی شد.

این فیلم در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF، جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی، جشنواره فیلم‌های فانتزی Sick Chick و آریزونا آمریکا، جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «بارسلونا» اسپانیا، جشنواره فیلم‌های محیط زیستی «سینماپلانت» مکزیک و جشنواره کارتون «گاندیا» اسپانیا نیز به نمایش درآمده است.

«آدم خانگی» در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «تیرانا» که طی روزهای 27 تا 30 اردیبهشت‌ماه 97 در کشور آلبانی برگزار خواهد شد نیز روی پرده خواهد رفت.

500

کد خبر: 949195

وب گردی

وب گردی