استقبال کمرنگ سفرای خارجی از مراسم انتقال سفارت آمریکا

خبرها حکایت از آن دارد که بیشتر سفرای کشورهای خارجی تاثیر گذار در تل آویو از شرکت در مراسم مقدماتی روز گذشته که در آستانه انتقال سفارت آمریکا در قدس برگزار شده شرکت نکرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، ۵۴ سفیر از مجموع ۸۶ سفیر کشورهای خارجی در تل آویو در مراسم برگزار شده از سوی وزارت خارجه اسرائیل در روز گذشته ۱۳ می در شهر قدس در آستانه انتقال سفارت آمریکا به این شهر شرکت نکردند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در پایگاه خبری خود اعلام کرد: بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این مراسم شرکت نکردند چرا که آنها مخالف سیاست انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس هستند.

این روزنامه افزود: سفرای کشورهای روسیه، هند، ژاپن و مکزیک نیز در این جشن حضور نیافتند.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص مجموعاً ۳۲ سفیر از کشورهای خارجی در این مراسم مشارکت کرده‌اند که تنها چهار کشور از آنها یعنی اتریش، مجارستان، رومانی و جمهوری چک از اعضای اتحادیه اروپا بوده اند و سفرای پنج کشور آلبانی، مقدونیه، صربستان، اوکراین و گرجستان جز کشورهای اروپایی غیر عضو در اتحادیه اروپا بودند که در مراسم حاضر شده اند.

همچنین در این مراسم سفرای ۱۲ کشور آفریقایی نیز شرکت کرده اند که عبارتند از: اوگاندا، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری کنگو، کنیا، سودان جنوبی، تانزانیا، اتیوپی، زامبیا، رواندا، ساحل عاج و نیجریه.

از کشورهای آمریکای مرکزی نیز 5 کشور جمهوری دومینیکن، السالوادور، گواتمالا و هندوراس شرکت کرده و از آمریکای جنوبی تنها سفرای پاراگوئه و پرو در این مراسم حضور یافته اند. از قاره آسیا نیز تنها سفرای چهار کشور میانمار، فیلیپین، تایلند و ویتنام در این مراسم شرکت کردند.

طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده قرار است سفارت آمریکا ۱۴ می طی مراسمی رسمی به محل جدید خود در قدس منتقل شود. هیات آمریکایی متشکل از ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا و همسرش جرد کوشنر و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا ، روز یکشنبه برای مشارکت در این مراسم وارد اسرائیل شدند.

کد خبر: 949199

وب گردی

وب گردی