مجموعه بازیافت شهرداری منطقه 3 قربانی بدهی های شهرداری شد

تخلیه مجموعه چند هکتاری بازیافت در محدوده شهرداری منطقه 3 به دلیل بدهی های شهرداری به بانک شهر! همین خبر کافی است تا عضو شورای اسلامی شهر تهران را به این مجموعه بکشاند.

به گزارش ایسکانیوز بازتاب خبر بدهی های شهرداری به بانک شهر باعث شد تا «احمد مسجد جامعی» به همراه شهردار منطقه 3 از مجموعه بازیافت ، کوچه پسکوچه های ده ونک ، سرای محله ده ونک، دوربرگردان مدرس آفریقا، تونل آرش اسفندیار بازدید کند.

پرده اول:

مدیران شهری با آثار هنری سلیقه ای رفتار می کنند !

مجموعه چند هکتاری بازیافت در خیابان عرفی شیرازی است. قرار گیری این مجموعه در بافت مسکونی و شکایت اهالی خود جای سوال دارد اما اینکه این مجموعه به زودی به بانک شهر واگذار می شود و مشخص نیست که در آنجا چه اتفاقی خواهد افتاد مسئله است که بهتر است مدیران ارشد با تعمق و بررسی همه جوانب آن مبنی بر عدم برج سازی و با نگاهی کار شناسانه به آن بنگرند. در این مجموعه ضایعات مختلفی هم به چشم می خورد از جمله سازه و المانی هنری. شهردار منطقه با تاکید بر پاکسازی این مجموعه در اسرع وقت به رها شدن یکی از سازه ها در گوشه ای از این مجموعه اشاره می کند و می گوید: هنرمندان با ذوق و شوق برای ساخت اثری هنری وقت و انرژی می گذارند که با تغییر مدیران و عملکردی سلیقه ای، این آثار در گوشه ای رها می شوند. هر اثر هنری که در منطقه قابلیت استفاده مجدد را دارد حتما باید در محل های مناسب قرار گیرد تا هم بیت المال به هدر نرود و هم به لحاظ روحی و روانی به هنرمند خالق اثر، صدمه ای وارد نشود.

پرده دوم

تجمیع پیمانکاران خدمات شهری در منطقه 3

شهردار بارسلون 17 سال از یک پیمانکار برای تمامی زیر مجموعه های خدمات شهری استفاده کرد. (در بارسلون آسفالت و آب و فاضلاب هم در مجموعه خدمات شهری قرار می گیرد)

که اجرای این طرح باعث کاهش هزینه ها و ارتقا و بهبود عملکرد در نگهداری شهر شد.

«مصطفی سلیمی» شهردار منطقه 3 با بیان این مطلب می افزاید: این طرح در کشورهای اروپایی موفق بوده و به عنوان الگویی مناسب می بایست تا در مدیریت شهری پایتخت اجرا شود به همین منظور طرحی با عنوان «تجمیع پیمانکاران خدمات شهری» را در مدیریت خدمات شهری به تصویب رسانده ایم که تا یک ماه آینده به شکل پایلوت از منطقه 3 شهرداری تهران اجرایی می شود.

سلیمی ادامه می دهد: امید است تا اجرای این طرح به کاهش هزینه ها، افزایش رضایتمندی شهروندان و ارتقای سطح کیفی شهر کمک کند.

پرده سوم

بدهی به بانک شهر!

«احمد مسجد جامعی» عضو شورای اسلامی شهر در جریان بازدید از مجموعه بازیافت توضیح می دهد:«مجموعه بازیافت شهرداری منطقه 3 که یک ضلع آن به بزرگراه چمران، ضلع دیگر به خیابان ملاصدرا و از سمت شمال به ده ونک منتهی می شود از پیش از انقلاب اسلامی در طرح بوده و کاربری هتل برای آن تعریف شده بود سال ها بعد قرار شد تا تبدیل به فضای سبز شود و در دوره مدیریت شهری قبل هم افرادی به پشتوانه بعضی از نهادها قرار بود که این زمین چند هکتاری را تصرف کنند که این اتفاق رخ نداد و اکنون این مجموعه قرار است برای بخشی از مطالبات بانک شهر از شهرداری در اختیار بانک شهر قرار گیرد و تأسیسات شهری و پسماند می بایست تا این مجموعه را تخلیه کنند. این در حالیست که مدیریت شهری باید برای انتقال این مجموعه به فضایی دیگر و تبدیل نشدن آن به برج های تجاری چاره ای بیندیشد.»

«مصطفی سلیمی» شهردار منطقه 3 هم با اشاره به بلاتکلیف بودن این مجموعه گفت: 70 درصد این مجموعه در کمیسیون ماده 5 به شکل فضای سبز تعریف شده است و در 30 درصد باقی مانده می توان ساخت و ساز کرد.

در جریان بازدید احمد مسجد جامعی مردم هم مشکلاتشان را با مدیریت شهری در میان گذاشتند. یکی از اهالی با گلایه می گوید: 20 سال است که پدرم از مشکل تنفسی رنج می برد و تا صبح از بوی تعفن زباله ها خواب نداریم. آلودگی های زیست محیطی در این محدوده تنها بوی زباله ها نیست بلکه محیط زیست با تجمع حشراتی مانند پشه و مگس آلوده است و بهتر است تا این فضای گسترده و وسیع به مکانی فرهنگی تبدیل شود.

پرده چهارم...

بازدید با طعم چای کوهی

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار و مدیران شهری منطقه 3 ساعتی را در محله ده ونک وکوچه های پسکوچه های آن گذراندند و در جمعی صمیمی و دورهمی دوستانه همراه با نوشیدن چای کوهی در حیاط یکی از خانه باغ های محله ده ونک مردم مشکلاتشان را با مدیران شهری در میان گذاشتند.

اهالی این محله می خواهند تا یا شهرداری خانه هایشان را با قیمتی مناسب تملک کند یا اجازه ساخت و ساز داشته باشند. چرا که بیشتر منازل مسکونی در این محله از ایمنی کافی برخوردار نیست.

پرده آخر

شمارش معکوس برای بازگشایی تونل آرش- اسفندیار

مشاهده روند اجرا و تکمیل طرح های دور برگردان مدرس- آفریقا و تونل آرش- اسفندیار از برنامه های دیگر این بازدید بود.

دوربرگردان مدرس-آفریقا از بار ترافیکی خیابان آفریقا کم می کند و بهره برداری از این طرح باعث کاهش بار ترافیکی خیابان آفریقا به ورودی بزرگراه شهید مدرس شمال به جنوب و خیابان الهیه می شود.

تونل آرش- اسفندیار هم از خیابان آرش شرقی آغاز شده و با عبور از زیر بزرگراه مدرس، خیابان آرش غربی، بلوار آفریقا، بلوار اسفندیار و خیابان حضرت ولیعصر(عج) به وسیله یک رمپ خروجی به ابتدای بزرگراه نیایش در غرب می رسد..

«موسوی» مدیر پروژه تونل توضیح می دهد:« این تونل 1350 متر مربع و تا انتها آسفالت شده است. و تاکنون 14 جت فن نصب شده و تا 2 ماه آینده به مرحله بهره برداری می رسد.

اکرم فراهانی

700

کد خبر: 949212

وب گردی

وب گردی