نیازها و چالش های رشته ی روانشناسی در واحد شیراز بررسی شد

همایش علمی فرهنگی روانشناسی، نیازها و چالش‌ها با نگاهی به آینده، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور استادان و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، دکتر محمدابراهیم مداحی استاد دانشگاه شاهد و رئیس خانه روان‌شناسان و مشاوران و حرف یاورانه تهران در این همایش به بررسی آسیب‌های روانی جامعه پرداخت و گفت: اولین گام، فرهنگ سازی و دانش افزایی سلامت روان جامعه مستلزم بهره‌گیری از خدمات تخصصی روان شناختی است. در همین راستا، برخی افراد به دلیل ترس از برچسب بیماری روانی، به متخصصان مراجعه نمی‌کنند.

وی افزود: دومین گام، جریان سازی است و این بدین معناست که باید برای مراجعان بیمه سلامت راه اندازی شود، جایگاه روان شناس و مشاور شناخته شده و ملموس باشد.

دکتر مداحی گام سوم را نهادسازی دانست و افزود: نهادهایی چون سازمان نظام روان و مشکلات روان شناختی جامعه داشته باشیم و نسبت به همه امور برنامه‌ریزی دقیق و مدون طراحی کنیم.

دکتر محمد مظفری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و رئیس خانه روان شناسان و مشاوران استان فارس نیز به بیان آموزش روان درمانی، موانع و راه کارها در ایران، نظارت عملی در فرآیند آموزش درمانگران مبتدی، نقش دانشگاه‌ها، سازمان نظام روان شناسی، وزرات بهداشت و مراکز خصوصی در تربیت درمانگر به ایراد سخنرانی پرداخت.

محمودرضا عرب معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان فارس هم در این همایش گفت: تضادها نباید موجب تخریب متخصصین یا سازمان‌ها شود. همفکری و تعامل سازمان‌ها با یکدیگر موجب رشد و پویایی جامعه می شود.

شایان ذکر است در انتهای این همایش از فعالان عرصه روان شناسی و مشاوران تقدیر شد.

202

کد خبر: 949218

وب گردی

وب گردی