لزوم توجه ویژه به وحدت و انسجام نظام  در سخنرانی ها

امام جمعه بوشهر خطاب به ائمه جمعه اهل سنت گفت: در خطبه‌ها و سخنرانی های خود پیرامون وحدت، همدلی و انسجام نظام توجه ویژه داشته باشید.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر اظهار داشت: روحانیت شیعه و سنی استان بوشهر چنان حماسه ای از وحدت، همدلی و حمایت از نظام و ولایت رقم زده‌اند که در فضای ملی مشهور شده استان بوشهر استان وحدت، اخوت و ولایت است.

وی با قدردانی از شرایط وحدت و همدلی مسئولان ارشد کشوری و لشکری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استکبار از دیرباز به دنبال تفرقه در جهان اسلام بوده و این در واقع کار ابلیس است، تفرقه و تمامی اشکال آن جز تضعیف اسلام و جبهه ایمان نتیجه ای نخواهد داشت.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: جهان استکبار در جهان اسلامی به دنبال تشتت و تفرقه است و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی هم به کشورهایی پیوسته‌اند که علیه اسلام هستند.

صفایی بوشهری گفت: اسرائیل دشمن قسم خورده اسلام است اما برخی کشورها به آن پیوسته و از مسلمین جدا شده اند و این اقدام هم توطئه استکبار است.

وی اضافه کرد: یکی از راهبردهای استکبار، شکست وحدت مسلمین و در مقابل هم قراردادن مسلمین و سپس ایجاد اتحاد بین سرکرده‌های جهان استکبار و برخی کشورهای اسلامی و در نهایت شکست اسلام است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام خمینی (ره) فصل جدیدی در تاریخ سیاسی اسلام که همان وحدت بود برگشود، افزود: با همان نگاه امام(ره) جامعه ما انسجام پیدا کرده و با تاکیدات و هدایت‌های رهبری، طوری هستیم که این ساختار مستحکم وحدت مایه اقتدار نظام ما شده است.

صفایی بوشهری یادآور شد: هر چه اسلام و ایران در صحنه منطقه‌ای و جهانی بدرخشد تهاجم استکبار بیشتر می شود.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران آمد که سیره و سنت رسول خدا را تحقق بخشد و هرچه این سیره و سنت مستحکم تر شود سنگهای دشمن و جهان استکبار بیشتر خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مسئولیت علمای شیعه و سنی در عرصه وحدت، بصیرت و ولایتمداری بسیار زیاد است، گفت: ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر، بصیر، خوش فکر، جدی بوده و مردم نسبت به آنان اقبال خوبی دارند.

صفایی بوشهری به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: این اقدام و خروج احتمالی چند کشور دیگر لطمه ای به اقتدار ایران نمی زند بلکه آن کشورها را تضعیف می کند و این اقدام هم نشان از انحراف و انحطاط آنان است.

وی گفت: برخی کشورها فکر می کنند با خروج آمریکا از برجام در ایران اتفاق خاصی می افتد، خیر ایران متحد و مسنجم تر از گذشته در کنار رهبری و دولت و ملت ایستاده است.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ائمه جمعه اهل سنت گفت: در خطبه‌ها و سخنرانی های خود پیرامون وحدت، همدلی و انسجام نظام توجه ویژه داشته باشید.

صفایی بوشهری بیان کرد: در مورد اوضاع اقتصادی هم توجه کنید که تحریم موضوع جدیدی نیست رهبری و مسئولان نظام معتقدند که تنها را اقتدار ایران در برابر تحریم های استکبار اقتصاد مقاومتی است.

وی بر ضرورت توجه به عقلانیت اقتصادی و سیاسی، حمایت از کالای ایرانی و توجه به کارآفرینی و اشتغال توسط ائمه جمعه اهل سنت تاکید کرد.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: دولت باید شرایط کار را فراهم کند به ویژه در استان بوشهر که ظرفیت اقتصادی زیادی دارد و جوانان را باید سمت تحصیل و کسب مهارت سوق دهیم.

صفایی بوشهری در پایان گفت: راه نجات اسلام، خدمت به انقلاب و تلاش و کوشش، حفظ وحدت در سایه ولایت است.

900

کد خبر: 949228

وب گردی

وب گردی