سایپا به‌دنبال توسعه همکاری علمی با مراکز دانشگاهی است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا همکاری‌های خود با مراکز دانشگاهی را با هدف استفاده از دانش بومی و خلاقیت های محققان ایرانی توسعه می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن جهرودی در جریان دیدار با عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، جمعی از استادان دانشگاهی، محققان مراکز علمی تحقیقاتی و تعدادی از دانشجویان مقطع دکترای تخصصی اظهارکرد: همکاری صنعت و دانشگاه باید به سمتی برود که محصولات صنایع کشور به ویژه خودروسازی با همکاری و استفاده از دانش روز مراکز علمی و پژوهشی تولید شود و این صنایع در زمینه طراحی مدل های مدیریتی از تجربیات دانشگاهیان استفاده کنند.


او افزود: امروزه استفاده از روش‌های نوین در حوزه بازاریابی و امور مشتریان با استفاده از دانش روز از جمله اموری است که باید بیش از گذشته در صنایع خودروسازی مورد توجه قرار گیرد که مجموعه گروه سایپا با درک این موضوع، به دنبال استقرار روش های نوین است.


به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا این مجموعه باتوجه به برنامه ریزی برای الگوبرداری از دانش روز جهانی، همکاری با برندهای معتبر بین المللی و تلاش برای طراحی و ساخت محصولات جدید مبتنی بر دانش روز، در مسیر تبدیل شدن به یک خودروساز جهانی گام بر می دارد و لازمه این امر را نیز توسعه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی کشور می داند.


جهرودی همچنین به لزوم هم افزایی میان صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان و محققان مراکز پژوهشی کشور، مدل های متنوعی را در عرصه مدیریت و بنگاه داری از کشورهای پیشرفته اقتباس کرده و با بومی سازی آن ها، مشاوران مناسبی برای مدیران کشور هستند که سایپا به دنبال استفاده از این تجربیات است.


در این دیدار همچنین برخی از استادان دانشگاه ها و محققان مراکز علمی به بیان دیدگاه های خود در زمینه همکاری با صنعت خودروسازی پرداختند.


گفتنی است این هیأت در پایان از خطوط تولید سایپا بازدید کرده و در جریان توانمندی‌ها و فعالیت‌های این مجموعه در زمینه تولید خودرو قرار گرفتند.

401

کد خبر: 949234

وب گردی

وب گردی