قوانین حمایت از همکاری صنعت و دانشگاه تدوین می شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از توسعه همکاری خودروسازان با نهادهای علمی و پژوهشی حمایت کرده و به دنبال وضع مشوق‌های لازم در این خصوص است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سایپا نیوز، عضو هیات رئیسه مجلس و جمعی از استادان دانشگاهی، محققان مراکز علمی تحقیقاتی و تعدادی از دانشجویان مقطع دکترای تخصصی باحضور در شرکت سایپا، ضمن بازدید از خطوط تولید و توانمندی‌های این شرکت، با مدیرعامل و جمعی از معاونان این گروه دیدار کردند.


در این دیدار بهروز نعمتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه از جمله راهکارهایی است که می تواند زمینه توسعه و اعتلای صنعت کشور و همچنین توسعه کسب و کار را فراهم کند.


او با بیان این مطلب که مجلس شورای اسلامی به دنبال تسهیل ارتباط مراکز دانشگاهی با صنایع خودروسازی است، افزود: در این زمینه به دنبال جاری سازی مشوق های متنوع در کنار تصویب قوانین حمایتی هستیم و در صورتی که بتوانیم اهداف خود را محقق کنیم شاهد رشد صنایع خودروسازی کشور خواهیم بود.


نعمتی با بیان این مطلب که استفاده از ظرفیت های داخلی یکی از راهکارهای مقابله با وابستگی و فراز و نشیب‌های سیاسی است، گفت: اگر در عرصه بهره برداری از دانش بومی و تجربیات دانشگاهیان کشور موفق باشیم می‌توانیم از آسیب دیدن صنایع خود به دلیل چالش های بین المللی جلوگیری کرده و بنیان‌های این صنعت را مستحکم سازیم.

401

کد خبر: 949238

وب گردی

وب گردی