بخشنامه «کنترل و نظارت بر فرایند دریافت و پرداخت وجه هزینه ها» ابلاغ شد

دکتر فرهاد رهبر با ابلاغ بخشنامه‌ای، بر لزوم مدیریت منابع نقدی دانشگاه و کنترل و نظارت بر فرایند دریافت و پرداخت هزینه ها توسط روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در متن این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره 10/59160 مورخ 96/9/25 درخصوص مدیریت منابع نقدی دانشگاه و به منظور کنترل ونظارت بیشتر بر فرآیند مربوط به پرداخت وجه هزینه ها، تمامی واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده های سما موظفند نسبت به اجرای موارد تاکیدشده در بخشنامه اقدام کنند.

در این بخشنامه تاکید شده است: با توجه به اینکه در تمامی دریافت ها یک شماره حساب بانکی تخصیص و فرآیند مذکور با اخذ شناسه از سامانه مدیریت متمرکز پرداخت و دریافت (payment) انجام می شود، برای پرداخت هزینه ها نیز لازم است یک شماره حساب بانکی خاص منظور و تمامی پرداخت ها با اخذ شناسه از سامانه مدیریت متمرکز پرداخت و دریافت (payment) انجام شود.

بدیهی است سایر حساب های بانکی مربوط به پرداخت هزینه ها باید با حفظ صرفه و صلاح دانشگاه تا پایان خرداد ماه سال جاری مسدود شوند.

براساس بندهای این بخشنامه؛ تا پایان خردادماه سال جاری تمام واحدهای دانشگاهی حداکثر یک حساب جاری یکطرفه برای هزینه‌کردها و یک حساب سپرده یکطرفه برای دریافت ها خواهند داشت. حساب های مذکور صرفاً حساب های معرفی‌شده به خزانه‌داری است.

بر اساس این بخشنامه؛ درخواست افتتاح و یا تغییر حساب باید از طریق سامانه payment.iau.ac.ir/acct توسط عاملین خزانه ثبت و پس از تایید سازمان مرکزی، اقدام شود.

دکتر فرهاد رهبر در این بخشنامه تاکید کرده است؛ جهت پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیات علمی لازم است تمام مراحل مربوطه (از قبیل ورود کارکرد پرسنل، کنترل های مالی، صدور سند، صدور چک و...) مانند گذشته توسط واحد در سیستم حقوق و دستمزد انجام و پس از نهایی شدن، فایل backup از طریق نرم‌افزار dbsu به سازمان مرکزی ارسال و با ورود به سامانه hesabdar.iau.ac.ir نسبت به دریافت شناسه برداشت اقدام شود. بدیهی است در صورت عدم دریافت شناسه، پرداخت حقوق برخلاف ضوابط و مقررات دانشگاه بوده و مسئولیت آن برعهده روسای واحدها و مراکز آموزشی است.

براساس بندهای این بخشنامه؛ تمام مراحل مربوط به محاسبه و پرداخت کسورات قانونی (بیمه و مالیات)، کسورات وام بانک ملی پرسنل و سایر کسورات کمافی‌السابق و با همان مکانیزم قبلی توسط واحد با تخصیص شناسه انجام شود.

همچنین در رابطه با پرداخت سایر هزینه ها و شناسنامه‌دار کردن آنها، واحدها و مراکز آموزشی باید از آخرین نسخه نرم‌افزار دریافت و پرداخت از سامانه payment.iau.ac.ir/acccenter استفاده کنند.

گفتنی است به منظور استفاده از سامانه متمرکز پرداخت و دریافت (payment) در رابطه با پرداخت هزینه ها، واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده های سما با نام کاربری و رمز عبور تخصیصی خود به آدرس payment.iau.ac.ir/acccenter مراجعه و در صورت وجود هرگونه ابهام یا پرسش، با شماره تلفن 17-47916814-021 تماس حاصل کنند.

202

کد خبر: 949250

وب گردی

وب گردی