کدام استان رتبه‌ی نخست صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی را دارد؟

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس گفت: استان فارس رتبه نخست بیشترین مجوز سرمایه گذاری خارجی را در سال 96 کسب کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، هاله فولاد‌فر ارزش مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده در فارس طی سال 96 را بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فارس موفق شده 453 میلیون دلار بیش از سهم استانی تعیین شده، ثبت سرمایه‌گذاری انجام دهد، گفت: سهم تعیین شده برای استان فارس در سال 96 بالغ بر 555 میلیون دلار بوده است.

فولادفر گفت: با توجه به عملکرد استان فارس در شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، تاکنون 262 فرصت سرمایه‌گذاری در فارس شناسایی و فرم خلاصه اطلاعات سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی برای این فرصت‌ها تکمیل شده است و همچنان در حال شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری هستیم.

وی از بهبود شاخص‌های کسب و کار فارس در سال 96 نیز گفت و اضافه کرد: استان فارس در سال 94 رتبه‌ی 18 کشور را داشت که این رتبه ستل 95 با یک جهش مناسب به چهارم ارتقاء یافت و سال 96 نیز کماکان این رتبه حفظ شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس با تفکیک بخش‌هایی که فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: استان فارس در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، جمعا 262 فرصت سرمایه گذاری در اختیار دارد که سرمایه گذاری آنها بالغ بر 742 هزار و 675 میلیارد ریال است.

فولادفر با بیان اینکه روش تامین مالی فاینانس را برای اجرای پروژه‌های اولویت دار دولتی در فارس ترجیح می‌دهیم، گفت: 35 پروژه دولتی استان به منظور تامین مالی به روش فاینانس شناسایی شده که با جذب مبلغ 6 هزار و 682 میلیون دلار برای بهره برداری در اولویت بخش سرمایه گذاری قرار دارد.

وی گفت: پروژه‌ی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری فارس با سرمایه گذاری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال، معادل 7.8 میلیارد دلار و اشتغالزایی 30 هزار نفر از مهمترین پروژه‌های در دست‌اجرای فارس است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس افزود: در بخش‌های صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خدمات شهری نیز طرح‌های بسیار خوبی مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی در استان ایجاد خواهد شد.

900

کد خبر: 949263

وب گردی

وب گردی