اهتمام جدی دانشگاه آزاد واحد تبریز جهت احیای دریاچه ارومیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: با راه‌اندازی مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه در واحد تبریز، فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه در راستای احیای دریاچه ارومیه به‌طور جدی آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در همایش «نقش آموزش محیط زیست در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه» در واحد تبریز گفت: حل مسئله دریاچه ارومیه از اولویت‌های مهم کشور و مورد تاکید رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه است؛ بنابراین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی به دلیل حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه، به‌صورت علمی و جدی وارد عملیات آموزشی در این حوزه شده‌اند.

وی افزود: راهکاری علمی ارائه شده توسط دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی در کنار راه حل های موجود می تواند ما را به هدف اصلی که همان نجات دریاچه ارومیه است، برساند.

جوان پور تصریح کرد: مجوز مرکز تحقیقات و مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است. بنابراین با عملیاتی کردن برنامه های استادان و دانشجویان و مساعدت و استقبال مسئولان استانی و کشوری در این راستا، امیدوارم دین خود را نسبت به محیط زیست ادا کنیم و نقشی را که به لحاظ علمی در جامعه داریم، به نحو احسن انجام دهیم.

وی بر لزوم بکارگیری روش‌های علمی برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود، همواره سعی دارد در حل مشکلات و مسائل کشور تأثیرگذار باشد. بنابراین به مسئله دریاچه ارومیه و حوضه آبریز آن به عنوان یکی از رسالت‌های محوری تحقیقاتی و پژوهشی نگریسته است.

گفتنی است همایش «نقش آموزش محیط زیست در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه» به همت مرکز تحقیقات توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه و گروه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مهندس پورمهدی معاون استاندار آذربایجان شرقی و استادان متخصص در این حوزه در سالن شهریار این دانشگاه در حال برگزاری است.

202

کد خبر: 949268

وب گردی

وب گردی