در خوزستان باید برنامه توسعه متناسب تدوین شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید به این استان توجه بیشتری شود، گفت: برای خوزستان باید برنامه توسعه متناسب تدوین شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله عبدالکریم فرحانی در همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی و مدیریت مصرف در ادارات که امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در تالار امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به آستانه حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: معمولا تصور ما از روزه گرفتن، به نخوردن و نیاشامیدن منحصر می‌شود اما امام علی(ع) فرمودند که سه نوع روزه قلب، زبان و بطن داریم. برخی افراد تنها نمی‌خورند و نمی‌آشامند که حیوانی‌ترین نوع روزه این چنین است.

وی افزود: برخی هستند که همه اعضاء و جوارح آن‌ها در خدمت مردم است و روزه زبان، چشم و اعضاء می‌گیرند. برخی افراد نیز علاوه بر روزه اعضاء، روزه قلب می‌گیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امیدواریم بتوانیم در ماه مبارک رمضان از همه مراحل روزه استفاده کنیم، تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ استفاده حداقل برای بازدهی حداکثر که پیام ماه مبارک رمضان است در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بحث انرژی در خوزستان، بیان کرد: در خوزستان یک محرومیت و توسعه‌نیافتگی در این خصوص وجود دارد، این موضوع مربوط به یک دولت نیست باید پس از دفاع مقدس سرمایه‌گذاری اساسی در خوزستان انجام می‌شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آقای کریمی – مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز- عنوان کرد که مشکل اصلی اتکاء ما به تولید انرژی برق آبی است و نتوانستیم وابستگی به این انرژی را کاهش دهیم. بنابراین زمانی که خشکسالی رخ می‌دهد خوزستان که بیشترین سهم را در تولید این انرژی دارد بیشترین صدمه را می‌بیند و ما باید یک دورنما برای خوزستان ترسیم می‌کردیم.

فرحانی با اشاره به بحران قطعی برق خوزستان در سال 95 گفت: خوزستان در این خصوص مشکل دارد و این مشکل نظام است و باید در این جهت برنامه‌ریزی شود. تلاش‌های خوبی برای جبران بخش از عقب‌ماندگی‌ها در حال انجام است اما تا زمانی که بتوانیم این مسأله را مدیریت کنیم باید صرفه‌جویی‌ها تنظیم شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاموش کردن سیستم سرمایشی ادارات گفت: خاموش کردن سیستم سرمایشی ادارات به معنی این است که کارکنان با زبان روزه در فضای گرمی کار کنند و این موضوع نیز توقع غیرمعقولی است بنابراین همه این موارد نشان می‌دهد که باید به خوزستان بیشتر توجه شود باید برای خوزستان برنامه توسعه متناسب تدوین شود.

وی افزود: تا زمانی که به خوزستان نگاه کارشناسانه و محبت‌آمیزی از مجموع نظام در ارتباط با مسأیل اساسی نشود مشکل پیدا می‌کند. شکایتی به شورای امنیت در خصوص مشکلات خوزستان فرستادیم و در حال پیگیری است.

فرحانی بیان کرد:باید با صرفه‌جویی فشار را از دوش مردم برداریم و اگر تدبیری برای صرفه‌جویی اندیشیده نشود عملا فشاری به مردم خوزستان وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که مطالبه‌گری حدود دو سال است در خوزستان جدی شده است،گفت: شاید اگر 10 سال قبل این روحیه مطالبه‌گری در خوزستان جا می‌افتاد امروز این وضعیت را نداشتیم. امیدوارم هرچه زودتر شاهد آثار این مطالبه‌گری باشیم.

901/900

کد خبر: 949292

وب گردی

وب گردی