تاکید استاندار سمنان بر ضرورت رویکرد علمی در مواجهه با معضلات اجتماعی

استاندار سمنان بر ضرورت رویکرد علمی در مواجهه با معضلات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی نیازمند کار علمی جدی و بزرگ است لذا دستگاه‌های متولی باید در این راستا از افراد متخصص و نخبه برای این موضوع و همچنین مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنند .

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاوشی در جمع فرمانداران و جمعی از مسوولان استان ضمن برحذر داشتن مسوولان از تعارض در گفتار و رفتار بر لزوم مقابله با عوامل موثر در شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی تاکید و اظهار کرد: چنانچه بین رفتار و گفتار اقتصادی و تربیتی مسوولان در جامعه تعارض پدید آید، این تعارض منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی و به تبع آن دین‌گریزی در جامعه خواهد شد.

وی بر ضرورت رویکرد علمی در مواجهه با معضلات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی نیازمند کار علمی جدی و بزرگ است لذا دستگاه‌های متولی باید در این راستا از افراد متخصص و نخبه برای این موضوع و همچنین مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنند .

این مقام ارشد اجرایی از افزایش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از عوامل موثر در فاصله گرفتن برخی اقشار از مسائل دینی نام برد و تصریح کرد: اعتمادسازی بین مسئولین و مردم می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند ضمن اینکه ایجاد نشاط بیشتر در جامعه لازمه اعتمادسازی بین مردم و مسوولان است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان، افسردگی اجتماعی،‌ را مخاطره برانگیز دانست و گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران باید با اجرای طرح‌های فرهنگی و بهره‌گیری از روحانیون خوش‌فکر، نخبگان دانشگاهی و تشکل‌های مردم نهاد به صورت محله محور با طراحی نسخه‌ای مبتنی بر شرایط بومی هر منطقه، زمینه‌های مقابله با آسیب‌ها را با تاکید بر نشاط آفرینی بیشتر فراهم کنند.

چاوشی با اشاره به نقش مهم اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: رفع معضل بیکاری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی از سیاست‌های اصلی دولت دوازدهم است .

وی با اشاره از معضل بیکاری به‌عنوان یکی از عوامل اساسی بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: از آنجا که تحول فکری و فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی می‌تواند تاثیر مثبتی در تحول اقتصادی بگذارد، رویکرد دولت و مجموعه استانداری سمنان نیز بر حل معضل بیکاری و متعاقب آن مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

چاووشی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این استان در حوزه معدنی بر لزوم فعالیت معادن در استان با اولویت توسعه، فرآوری و ایجاد اشتغال با توجه به پیوست های زیست محیطی تاکید کرد .
استاندار سمنان با بیان اینکه فعالیت معادن در استان باید با توجه به پیوست‌های زیست محیطی صورت پذیرد ، گفت: از آنجایی که در بحث توسعه پایدار باید همزیستی بین طبیعت و اقتصاد به‌عنوان یک اصل اساسی مد نظر قرار گیرد لذا می‌طلبد که فعالیت معادن در استان سمنان نیز با رویکرد ایجاد اشتغال، تولید و فرآوری همراه با ملاحظات زیست محیطی و اقدامات اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

وی، بر ضرورت فعالیت تشکل‌های زیست محیطی در جهت تامین اهداف تعریف شده تاکید کرد و گفت: تشکل های مردم نهاد باید در راستای فلسفه ذاتی خود که غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن است، منافع مردم را در نظر بگیرند واز ‌پرداختن به مسایل حساسیت‌زا خودداری کنند.

این مقام ارشد اجرایی، خلاء آمایش سرزمینی در بحث توسعه معادن را یک آفت بزرگ دانست و افزود: استخراج معادن باید برکات فراوانی برای منطقه داشته باشد بنابراین از آنجایی که معادن استان یکی از مهمترین منابع سرمایه گذاری جهت توسعه استان است، در موضوع فرآوری این معادن باید اهتمام ویژه ای شود تا معادنی در اولویت حمایت قرار گیرند که بخشی از فرآوری آنها در خود استان انجام می‌شود.

کد خبر: 949293

وب گردی

وب گردی