حقوق کارکنان اولویت نخست مدیران شهرداری است

شهردار کرمان گفت: پرداخت حقوق تمامی کارکنان شهرداری اولویت نخست مدیریت شهری است.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهران عالم‌زاده روز دوشنبه، 24 اردیبهشت در دیدار با کارکنان شهرداری منطقه یک این شهر، گفت: بخشی از درآمدهای شهرداری کرمان از محل صدور پروانه، تفکیک و فروش تراکم بوده است و درآمدهای ناپایدار محسوب می‌شود و این درآمدها با رکود اقتصادی به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: با رکود اقتصادی و افزایش قیمت سکه، خودرو و ارز، سرمایه ‌گذاران در بخش مسکن هزینه نمی‌ کنند، لذا ساخت ‌و ساز دچار رکود شده و حجم صدور پروانه ساختمان نیز نسبت به دوره های گذشته کاهش محسوسی داشته است.

شهردار کرمان گفت: ماهانه هشت میلیارد تومان از محل 30 درصد ارزش افزوده به شهرداری کرمان پرداخت می‌شود، لذا کسری این مبلغ باید توسط پرسنل مناطق شهری و سازمان‌های وابسته به این ارگان تأمین شود تا تنها حقوق کارکنان پرسنل خود را پرداخت کنیم.

وی از کارکنان شهرداری کرمان خواست در تمامی حوزه‌های کاری در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها و همچنین وصول عوارض و مطالبات شهرداری تلاش کنند.

به گفته عالم‌زاده این ارگان 2700 نفر نیروی رسمی و قراردادی و 2000 نیروی شرکتی دارد و ماهانه به این پرسنل 18 میلیارد تومان حقوق پرداخت می شود.

وی افزود: سال گذشته ماهانه 16 میلیارد تومان در شهرداری کرمان حقوق پرداخت می شد و امسال این مبلغ به 18 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: شهرداری‌های مناطق تمامی امور را برعهده بگیرند و سازمان‌های وابسته به شهرداری باید عملکرد نظارتی و حمایتی داشته باشند.

عالم زاده به غیرواقعی بودن لوایح عوارض اشاره کرد و افزود: امسال باید لوایح عوارضی مشابه با سایر شهرها و واقعی شود تا در سال‌های آینده عوارض واقعی گرفته شود.

وی ضمن قدردانی از تمامی کارکنان شهرداری، تاکید کرد: پرداخت حقوق تمامی کارکنان شهرداری کرمان اولویت نخست مدیریت شهری است.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: خزانه‌داری مشترک، کمک می‌کند حقوق پرسنل که اولویت نخست مدیران شهرداری است، به‌موقع پرداخت شود.

901

کد خبر: 949300

وب گردی

وب گردی