خلاقیت در دنیا مرز نمی شناسد

وزیر ارتباطات گفت: دسترسی به بازار جهانی یک اصل مهم برای فعالان اقتصادی محسوب می شود.خلاقیت در دنیا مرز نمی شناسد و جوانان ما می توانند محصولاتی تولید کنند که در همه دنیا در دسترس و قابل بهره برداری باشد

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: آن چیزی که در پروژه های مردم نمود پیدا می کند این خصلت است که دسترسی به بازار جهانی یک اصل مهم برای فعالان اقتصادی محسوب می شود.خلاقیت در دنیا مرز نمی شناسد و جوانان ما می توانند محصولاتی تولید کنند که در همه دنیا در دسترس و قابل بهره برداری باشد. نیازمندی این کسب و کارها داشتن ارتباط خوب و مناسب چه در عرصه سیستم های داخلی و چه در عرصه ارتباطات خارجی است .
وی ادامه داد: در گام اول حدود 2.5 سال پیش فعالیتی در راستای تمرکز زدایی گذرگاه های بین الملل کشور آغاز کردیم تمام ترافیک بین الملل کشور از تهران، راهیابی می شد که هم از لحاظ اصول پدافندی صحیح نبود هم اینکه پهنای باند اینترنت را از مرز چابهار وارد کشور می کردیم و به تهران می آوردیم مجددا به چابهار باز می گرداندیم که هم به لحاظ کیفی و هم هزینه مناسب نبود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای حل این موضوع باید تمرکز زدایی صورت می گرفت. ما امروز 7 گذرگاه بین الملل در تبریز، مشهد، شیراز ، اهواز، اصفهان و تهران داریم که هم گذرگاه بین الملل هستند و هم هسته اصلی شبکه های ملی ارتباط در آن نهادینه شده است. در صورتی که یکی از این نقاط از مدار خارج شود، بخش های دیگر می توانند این مشکل را رفع کنند.
وی افزود: امروز قطعی های بین الملل ما نه تنها کم نشده بلکه افزوده شده است اما در استفاده عادی مردم اختلالی نمیبینم زیرا این شبکه توزیع شده و در نقاط مختلف قابل دسترسی است.بخشی که امروز تحت عنوان پروژه IGW مورد بهره برداری قرار گرفت، جزیره های مستقل 7 گانه ما را به یکدیگر متصل کرد این نقاط به عنوان یک گذرکاه بین المللی مستقل، ارتباط داشتند .
آذری جهرمی ادامه داد: امروز با راه اندازی این ظرفیت، همه این 7 نقطه با 4.2 ترافیک به یکدیگر متصل می شوند. این در حالی است که اگر یک گذرگاه بین الملل ما از مدار خارج شود، 6 گذرگاه ما می توانند کمک کرده و تمام بار آن را تامین کنند.
وی اضافه کرد: اگرما بازار هدفی در کشور افغانستان ، عراق یا حاشیه جنوبی خلیج فارس داشته باشیم و عده ای بخواهند از محتوای میزبانی شده و خدمات درون کشور ما استفاده کنند بهبود بسزایی از کیفیت را شاهد خواهیم بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درست است که ما به شبکه جهانی اینترنت متصل هستیم اما در کشور همسایه ما فرضا در یکی از شهرهای جنوبی مانند دبی فاصله تاخیر زمانی سرویس ایرانی در آن جا 372 میلی ثانیه است در صورتی که استاندارد این فاصله نباید بیش از 20 میلی ثانیه باشد.ما در کشورهای شمالی نیز همین مسئله را داریم زیرا بنا بر توپولوژی شبکه سابق تمامی ارتباطات در یک یا دو نقطه اروپا سوئیچ شده بود.
وی بیان کرد: امروز با راه انداری این ظرفیت می توانیم به راحتی با همسایگانمان اتصال متقابل داشته باشیم و کیفیت ارتباطات منطقه به حد قابل قبولی افزایش پیداکند. همچنین می توانیم به فعالین کسب و کار ، تولید کنندگان محتوا که به بازارهای جهانی متصل اند؛ کمک کنیم تا دسترسی بهتری داشته باشند.

آذری جهرمی اظهار داشت: نتیجه پروژه IGW ما پایداری بیشتر شبکه ، دسترسی مناسب به بازارهای جهانی برای کسب و کارهای ما و بهبود اصول پدافندی در اتصال به شبکه است ضمن اینکه ما از ظرفیت شبکه های داخلی خود که برای توزیع ظرفیت اینترنت بهره گیری نمی کنیم و این در مدیریت هزینه و و البته برای حوزه امنیت نیز تاثیرات بسزایی دارد.

201

کد خبر: 949307

وب گردی

وب گردی