تعامل شورای شهر و شهرداری ارومیه در کشور زبانزد است

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: تعامل شورا و شهرداری این شهر در میان تمام شهرداری های کشور زبانزد است، تاکنون اجازه ندادیم حتی در صورت به وجود آمدن موضوعی اختلاف پیش بیابید.

رسول اصغرزاده رئیس شورای شهر ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: شورای شهر ارومیه در قالب قانون شوراها وظایفی را برعهده دارد که تقریبا وظایف شان نسبت به شهرداری ها دقیقا مشص شده است. اگر برخی موضوعات و قوانین صرفا در حد قانون باشد می توان به آن استناد کرد و در حوزه عملیاتی شکل گیرد.

وی افزود: با توجه به امکانات نظارتی که در دست داریم سعی داشتیم تا در برخورد و تعامل با شهرداری در جهت رشد و توسعه شهر اقدام کنیم.

رئیس شورای شهر ارومیه افزود: لوایحی که از سوی شهرداری به دست شورا می رسد در کمیسیون های تخصصی با حضور کارشناسان و مشاورین مختلف به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین شورای شهر درصدد است تا حداکثر نظارت در تصمیم گیری و تصمیم سازی هایش در مرحله ادراک شهرداری اجرا کند تا به دنبال مچ گیری نباشد.

اصغرزاده با بیان این که با توجه به مصوبات شورای شهر، شهرداری از وظایف خود اطلاع دارد، تصریح کرد: می توان گفت شورای شهر ارومیه کمترین مشکل را با شهرداری تاکنون داشته است.

وی ادامه داد: در مقابله با هر مشکلی قصد ایجاد جنجال و التهاب در جو شهر را نداریم به همین دلیل شورای شهر به هیچ وجه دخالت بی موردی در کار شهرداری نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر ارومیه تصریح کرد: طی 11 سالی که در شورای شهر خدمت داشته ام سعی شده تا موضوعاتی که می تواند در هر مجموعه و بنگاه اقتصادی اتفاق یبفتد را در داخل مجموعه مدیریت و رسیدگی کنیم.



شورای شهر یکی از بازوهای نظارتی بر عملکرد شهردار است

اصغرزاده گفت: تقریبا توانسته ایم بسیاری از مواردی که وجود داشته را حل کنیم و موضوعی هم آنگونه وجود نداشته که بخواهیم از افراد دیگر کمک بگیریم.

وی با بیان این که برای نظارت بر عملکرد شهرداری ها بازوی نظارتی وجود دارد، گفت: شورا یکی از بازوهای نظارتی بر عمکلرد شهرداری است، اما بازوهای نظارتی دیگری از جمله بازرسی کل کشور، مجموعه های امنیتی، نظارتی، دادگستری و دادگاه ها همه بر عملکرد شهرداری ها نظارت دارند؛ البته کم لطفی هایی از سوی قوه مجریه و قوه مقننه به شورای شهر و شهرداری بوده که محدودیت هایی از جمله کمبود اعتبارات و عدم توجه را نسبت به شوراها داشته اند.

رئیس شورای شهر ارومیه افزود: تا آنجایی که شورای شهر توان داشته باشد در صورت وقوع تخلفی نسبت به آن مقابله خواهد کرد اما اگر تخلفی خارج از توان ما صورت گرفته باشد نمی توانیم برای آن کاری کنیم.

اصغرزاده در پاسخ به این سوال که اختیار شورای شهر در نظارت بر عملکرد شهردار تا چه اندازه است، گفت: اولین و مهمترین وظیفه شورای شهر نظارت بر عملکرد شهردار در حوزه های مالی، اجرایی، هزینه کردها در بخش های جاری و عمرانی است.

وی با بیان این که حسابرس مالی بازوی اجرایی شورای شهر در نظارت بر عملکرد شهردار است، افزود: در شورای شهر نهایت دقت صورت می گیرد تا حسابرس به صورت کامل به حساب ها رسیدگی و گزارش مستندی را ارائه بدهد و براساس آن تصویب بودجه و متمم بودجه شهرداری را خواهیم داشت.



تعامل شورا و شهرداری ارومیه در کشور زبانزد است

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که شهردار ارومیه با شما تا چه حد همکاری داشته است، گفت: تعامل شورا و شهرداری ارومیه در میان تمام شهرداری های کشور زبانزد است، حتی تاکنون اجازه ندادیم تا در صورت به وجود آمدن مشکلی اختلاف به وجود بیاید؛ در صورت به وجود آمدن مشکل ما به آن فرد تذکر خواهیم داد و مساله را حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: شهردار ارومیه تاکنون در حد توان به صورت شفاف تمام موضوعات را به شورای شهر توضیح داده است و از زمانی که وی حتی عضو شورای شهر بودند و تاکنون که به عنوان شهردار انتخاب شدند هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتیم.

رئیس شورای شهر افزود: جلسات روز شنبه شورای شهر همیشه با حضور شهردار ارومیه برگزار می شود و اگر موضوعی وجود داشته باشد به ایشان حتما تذکر می دهیم، اگر این تذکر موثر نباشد قانون مشخص است و در قانون سوال از شهردار، استیضاح و برکناری وی در قانون شورای شهر وجود دارد.

اصغرزاده ادامه داد: در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی قانونی اصلاح شد که اختیارات شورای شهر در رابطه با استیضاح مدیران و مسوولان شهرداری است که این مصوبه قبلا در قانون نبود و با هر موضوعی که در رابطه با عملکرد شهردار روبرو بودیم فقط با شهردار سر و کار داشتیم، اما الان قانون شهرداری و شوراها این اختیار را به شوراها داده تا مسوولین مختلف بتوانند واحدهای شهرداری را مورد استیضاح قرار دهند.

وی گفت: شوراها در هر زمانی که به وظایف خودشان آشناتر بودند با دقت نظر بیشتری موضوعات را پیگیری می کنند در نتیجه با کمترین مشکلی روبرو می شویم.

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: من این اطمینان خاطر را می دهم که اگر شهر ارومیه با تخلفی از سوی شهرداری مواجه شود حتما مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

901/900

کد خبر: 949349

وب گردی

وب گردی