لاریجانی: جنایت روز گذشته و کشتار مردم فلسطین لکه ننگی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنایت روز گذشته و کشتار مردم فلسطین و آن هم صرفا به خاطر اینکه اعتراض به چنین اقداماتی کردند لکه ننگ بزرگی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است و در تاریخ خواهد ماند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز،‌ لاریجانی در نطعلیق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: روز گذشته رژیم صهیونیستی دست به جنایتی وسیع زد و حدود 50 نفر از مردم مظلوم فلسطین را به شهادت رساند و حدود 2 هزار نفر را مجروح کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این حادثه مقارن با دو مساله بود یکی همزمان با روز نکبت بود که چند دهه پیش در چنین روزی قدرت‌های بزرگ به حمایت صهیونیست‌ها پرداختند تا مردم فلسطین را از سرزمین خود آواره کنند و به جای آنان از گوشه و کنار جهان افرادی را جمع‌آوری و خانه و کاشانه و اراضی فلسطینیان را غصب کردند.

وی افزود: این موضوع حادثه عظیمی بود که بیش از دو سوم مردم فلسطین را از سرزمین آبا و اجدادی خود اخراج کردند و با قتل عام کسانی که مقاومت داشتند زمینه را برای وارد کردن دیگران فراهم آوردند. این فاجعه تاریخی مبنای تولد این رژیم نکبت شد که عامل ماجراهای چند دهه اخیر شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر انتقال سفارت رژیم آمریکا در فلسطین اشغالی از تلاویو به قدس است که روز گذشته به دستور رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد. با اینکه همه کشورهای دنیا این اقدام را محکوم کردند و با اینکه همه می‌دانند این اقدام مخالف مصوبات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است اما ظاهرا از سال‌ها پیش آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند این نهادهای بین‌المللی را بی‌اعتبار کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمله به عراق بدون مصوبه شورای امنیت بود اما آمریکایی‌ها به کمک یکی دو کشور دست به این اقدام زدند گرچه بعدها چنان گرفتار شدند که پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: خروج از معاهده پاریس درمورد آب و هوا خلاف مصوبات سازمان ملل بود خروج از توافقنامه هسته‌ای مخالف قطعنامه شورای امنیت بود و همینطور انتقال سفارت خود به قدس.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همه اینها نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد نهاد بین‌المللی سازمان ملل را که به قصد ایجاد صلح در جهان تاسیس شد نابود کند و چون سازوکار دیگری برای جایگزینی آن وجود ندارد صحنه بین‌المللی را به سوی نوعی هرج و مرج امنیتی سوق دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنایت روز گذشته و کشتار مردم فلسطین و آن هم صرفا به خاطر اینکه اعتراض به چنین اقداماتی کردند لکه ننگ بزرگی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است و در تاریخ خواهد ماند و عدم اقدام سایر کشورها در مقابله این سبوئیت که همه نظامات حقوقی حقوق بشری را زیر پا گذاشت نیز موضوع دیگری است که نشان می‌دهد این ترتیبات چیزی جز ابزار برای قدرت‌ها نیست و نخواهد بود.

وی اضافه کرد: روشن است که این کشتارها از سر استیصال رژیم صهیونیستی است و بیش از آنکه قدرت آنان را نشان دهد آشفتگی آنان را برملا می‌کند. راهپیمایی روزهای گذشته فلسطینیان نشان داد در جهت احقاق حق خود ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند و ملتی زنده و پویا هستند. این حرکت جدید در فلسطین برای رژیم صهیونیستی اضطراب ایجاد کرده که دست به اقدامات احمقانه می‌زند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رژیم آمریکا ادعا می‌کند بزرگترین معامله قرن را سامان می‌دهیم. آقای ترامپ! این بزرگترین معامله قرن شما را فلسطینیان به بزرگترین ننگ تاریخ بدل کردند و با چنین اقدامی ملت فلسطین و مسلمانان را متحدتر کردید و همین امر عامل اصلی پیروزی آنان خواهد بود و دیگر کسی به وعده‌های شکلاتی شما وقعی نمی‌نهد. حتی برخی گروه‌هایی از فلسطین که با طرح‌های سازش قلابی آمریکا سالیانی منتظر حداقل‌هایی برای زیست خود بوده‌اند. امروز متوجه شدند راه اصلی احقاق حق فلسطینیان مقاومت است و البته این بزرگترین دستاورد قرن است که معامله پوشالی قرن آمریکا را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی روز گذشته در تهران حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی را بررسی و همگرایی خوبی برای مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا و صهیونیست‌ها بوجود آورد. از دست‌اندرکاران این همایش سپاسگزاری می‌کنم و البته باید دبیرخانه بین‌المجالس اسلامی پیگیری‌های جدی‌تری برای اقدامات عملی که در این اجلاس مطرح شد به عمل آورد.

302

کد خبر: 949367

وب گردی

وب گردی