۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
صدر در صدر

کمیته انتخابات عراق اعلام کرد بعد از شمارش آرای 16 استان از مجموع 18 استان لیست السائرون به رهبری مقتدی صدر همچنان پیشتاز انتخابات پارلمانی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شمارش نتایج انتخابات عراق در 6 استان دیگر نشان داد که ائتلاف السائرون به رهبری مقتدی صدر در دو استان نجف و میسان در رتبه اول و سپس لیست فتح به ریاست هادی العامری در رتبه دوم قرار دارد.

این نتایج در حالی است که ائتلاف "النصر" به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در استان نینوا در رتبه اول است.

لیست حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی در اربیل در صدر است و بعد از آن اتحادیه میهنی و الجیل الجدید به ترتیب بیشترین آرا را به دست آورده اند. لیست اتحادیه میهنی کردستان عراق وابسته به خانواده طالبانی نیز در سلیمانیه بیشترین آرا را به دست آورده است.

بعد از آن، جنبش تغییر در سلیمانیه دوم و الجیل الجدید سوم هستند. در حالی که لیست "قلعة الجماهیر الوطنیه" به رهبری قتیبه الجبوری عضو پارلمان کنونی در استان صلاح الدین اول است و بعد از آن لیست "الفتح" و سپس ائتلاف "الوطنیه" به ریاست ایاد علاوی و پس از آن ائتلاف "النصر" قرار دارند.

تنها نتایج آرای دو استان کرکوک و دهوک باقی مانده که انتظار می‌رود نتایج آنها نیز امروز (سه‌شنبه) اعلام شوند.

کمیسیون انتخابات پیشتر نتایج اولیه ۱۰ استان را اعلام کرده و نتایج هشت استان را به تعویق انداخته بود. این کمیسیون گفته بود، آرای رای دهندگان از بین آوارگان و عراقی‌های مقیم خارج را شمارش نکرده است.

پیشتر اعلام شد، لیست "سائرون" در استان‌های بغداد، واسط، ذی‌قار و المثنی،‌ صدرنشین است و لیست الفتح در استان‌های بابل، کربلا، بصره، قادسیه. در حالی که الفتح در استان‌های واسط، دیالی و بغداد در جایگاه دوم قرار داشت.

همچنین ائتلاف "القرار العراقی" به ریاست اسامه نجیفی،‌ در استان دیالی اول و در استان الانبار لیست "الانبار هویتنا" در رتبه اول و بعد از آن الوطنیه قرار داشت اما ائتلاف النصر،‌ بعد از ائتلاف الفتح و سائرون در تمامی استان‌ها به جز نینوا در رتبه سوم قرار گرفته است.

کد خبر: 949373

وب گردی

وب گردی