نگاه کره جنوبی به دهان آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرد که در صورت خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ در این کشور سرمایه گذاری خواهند کرد اکنون کره جنوبی نیز اعلام کرده مایل به سرمایه گذاری در کره شمالی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شرکت های کره جنوبی که به شدت مایل به سرمایه گذاری در کره شمالی هستند اعلام کرده اند که درصورت برداشته شدن تحریم های این کشور در بخش های صنعتی و تجاری، سرمایه گذاری خواهند کرد.

شرکت هیوندا با تشکیل کارگروهی به دنبال بررسی زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در این کشور هستند.

این کارگروه مسئولیت بررسی آغاز به کار مجدد مجتمع صنعتی کائسونگ در مرز دو کره را در اختیار دارد.

این مجتمع صنعتی در سال 2004 افتتاح شد و بیش از 50 هزار کارگر کره شمالی اقدام به تولید کالا برای کمپانی‌های کره‌ جنوبی می‌کردند اما پس از آزمایش اتمی 2016 و پرتاب موشکی از سوی دولت کره شمالی این مجتمع بسته شد.

گروه صنعتی هیوندا همچنین در حال بررسی آغاز به کار سایت گردشگری در کوهستان کومگانگ است که از 2008 و پس از کشته شدن یک گردشگر کره‌ جنوبی توسط سرباز کره شمالی به روی توریست‌های خارجی بسته شد.

یکی از مقام‌های مالی ارشد کره جنوبی در گزارش روز دوشنبه خود به این مساله اشاره کرد که سئول و پکن به دنبال کمک کردن به سیاست گذاری بخش صنعتی و تجاری پیونگ‌یانگ هستند.

این تصمیم کره جنوبی پس از آن مطرح شده است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا گفته بود اگر کره شمالی برنامه ساخت تسلیحات اتمی خود را متوقف کند کمپانی‌های خصوصی اجازه خواهند داشت تا در بخش‌های کشاورزی و تولید برق این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر: 949379

وب گردی

وب گردی