مسابقه نجات تخم مرغ در دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار شد

سومین دوره مسابقه چالش گرانش (نجات تخم مرغ) در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، دکتر رضا وجدی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان این مطلب گفت: این مسابقات در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی در قالب 14تیم دانشجویی دو یا سه نفره برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه عنوان کرد و افزود: این مسابقات همه ساله در دانشگاه های مختلف کشور برگزار می شود که امسال، سومین دوره آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ادامه داد: هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.

وجدی دلیل استفاده از تخم مرغ در این مسابقه را حساسیت و ظرافت آن برشمرد و تاکید کرد: شرکت کنندگان باید سازه خاصی ساخته و تخم مرغ را به گونه ای در آن جاسازی می کردند که با سقوط سازه از ارتفاع مشخص (پرتاب حدوداً 12 متر )، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را ببیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این گونه مسابقات ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

عضو هیات علمی واحد میانه در خصوص سالم ماندن تخم مرغ در هنگام فرود و طراحی روشی نو گفت: دانشجویان و دانش آموزان روشی را طراحی کرده بودند که نحوه فرود تخم مرغ به گونه ای باشد که ضربه ناشی از برخورد باعث شکستگی آن نشود و برای این کار باید شتاب گرانش، زاویه پرتاب و پارامترهای سطح تخم مرغ و زمین مورد بررسی قرار می گرفت.

کد خبر: 949391

وب گردی

وب گردی