استیلی: اگر بازی در عمان بود، شاید نمی‌بردیم/ هواداران نشان دادند میزبانی چقدر در نتیجه مهم است

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوشبختانه توانستیم الجزیره امارات را شکست دهیم و نشان بدهیم میزبانی و حضور هواداران چقدر تأثیرگذار است.

حمید استیلی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد صعود تیم فوتبال پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی خوبی بود، از همه مهم تر هواداران پرسپولیس کل استادیوم آزادی را پر کردند و نیروی مضاعفی به بازیکنان دادند. می توانم بگویم بیشتر بازی در اختیار بچه های پرسپولیس بود اما هر چه قدر به پایان بازی نزدیک می شدیم، فشار و استرس روی بازیکنان و سرمربی افزایش پیدا می کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم الجزیره امارات را شکست دهیم و نشان بدهیم میزبانی و حضور هواداران چقدر تأثیرگذار است. به طور مثال اگر این بازی در عمان برگزار می شد، شاید نمی توانستیم بازی را ببریم و به مرحله بعد صعود کنیم ولی حضور هواداران کمک کرد که این اتفاق خوب رخ دهد.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به محرومیت سرخ‌پوشان از نقل و انتقالات، در خصوص جدایی احتمالی چند بازیکن از جمله صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان تصریح کرد: این موضوع قطعا سبب می شود پرسپولیس در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مشکل بخورد. هر کدام از آنها بازیکنان تأثیرگذاری هستند. باشگاه باید موضوع را مدیریت کند. وقتی نمی توانیم بازیکن جذب کنیم، باید تا جایی که می توانند بازیکنان را حفظ کنند.

استیلی در مورد نیمکت‌نشینی محسن مسلمان و حمایت هواداران از او گفت: نظر، نظر سرمربی است و باید به نظر برانکو احترام بگذاریم.

وی با اشاره به محرومیت افشین پیروانی، در پاسخ به این سؤال که چه کسی می تواند بهترین گزینه برای سرپرستی تیم فوتبال پرسپولیس باشد، خاطرنشان کرد: باشگاه تصمیم می گیرد چه کسی جای او را بگیرد. قطعا یکی از پیشکسوتان که زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده، می تواند جانشین خوبی باشد. حتما باید از محمود خوردبین و افشین پیروانی قدردانی شود. کسی هم که به جای آنها می آید، باید پرسپولیسی بوده، سابقه ای چندین ساله در این تیم داشته باشد، پرسپولیس را خیلی خوب درک کند و جایگاهش را بشناسد.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در مورد دربی سوپرجام تأکید کرد: خیلی خوب است که این دو تیم با هم بازی می کنند. هر چه قدر پرسپولیس و استقلال با همدیگر بازی کنند، شور و هیجان بیشتری در میان جامعه ایجاد می شود. بازی بسیار خوبی می تواند انجام شود تا لیگ هم استارت پر هیجانی داشته باشد. همان طور که می بینیم کیفیت بازی های اروپایی بالاست و امیدوارم دربی هم به دور از حاشیه، از کیفیت زیادی برخوردار باشد.

استیلی در مورد فهرست تیم ملی و اعلام لیست 35 نفره از سوی کارلوس کی روش گفت: تقریبا بهترین ها انتخاب و دعوت شده اند. کی روش چندین سال است با این بازیکنان کار می کند و شناخت دو طرفه خوبی وجود دارد. با برنامه ریزی کی روش و بازی های دوستانه ای که برگزار می کنند، به خوبی برای جام جهانی 2018 آماده می شوند. حضور ایران در جام جهانی بسیار مهم است چرا که رابطه سیاسی خوبی بین ایران و روسیه وجود دارد و احتمالا ایرانی های زیادی از جام جهانی استقبال می کنند.

601

کد خبر: 949481

وب گردی

وب گردی