بررسی تحولات غزه در شورای امنیت

یک روز پس از وقوع خشونت‌های مرگبار در مناطق مرزی نوار غزه که به کشته شدن 60 فلسطینی و زخمی شدن ۲۷۰۰ نفر انجامید، شورای امنیت سازمان ملل ازساعتی پیش تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، نشست روز سه‌شنبۀ شورای امنیت بنا بر درخواست دولت کویت از ساعتی پیش آغاز شد. این در حالی است که یک روز پیش از این، آمریکا از صدور بیانیه‌‌ای در اینباره در شورای امنیت جلوگیری کرده بود. در این بیانیه ضمن تاکید بر حق فلسطینی‌ها برای اعتراض مسالمت‌آمیز، از مرگ غیرنظامیان ابراز خشم و تاسف شده بود.

روز دوشنبه همچنین دو سوم از اعضای شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی عمیق از آنچه در غزه در حال روی دادن است، خواستار اجرای قطعنامه سال ۲۰۱۶ میلادی این شورا شدند.
قطعنامه سال ۲۰۱۶ که تنها یک ماه قبل از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید تصویب شد، با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع نمایندۀ دولت باراک اوباما بار دیگر خطوط مرزی ۴ ژوئن سال ۱۹۶۷ را از جمله در بیت‌المقدس به رسمیت شناخت و از رژیم صهیونیستی خواست تا به شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی پایان دهد. دونالد ترامپ این قطعنامه را محکوم کرد و خواستار استفاده از حق وتوی آمریکا در قبال آن شد.

کد خبر: 949608

وب گردی

وب گردی