خشم کره شمالی از رفتار یک طرفه آمریکا

کره شمالی هشدار داد در صورتی که مذاکرات تنها با در خواست های مختلف یک طرفه آمریکا باشد، پای میز مذاکرات نخواهد رفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت امور خارجه کره شمالی با تهدید آمریکا اعلام کرد تا زمانی که گفتوگو با آمریکا تنها به خاطر مساله خلع سلاح هسته ای باشد، این کشور مایل به مذاکره نیست.

کره شمالی هشدار داد که تمایلی به ادامه مذاکراتی که منجر به رها کردن زرادخانه هسته ایش شود، ندارد.

در بیانیه این وزارت آمده که اگر این مذاکرات با شروط آمریکا و به صورت یک جانبه باشد، پیونگ یانگ حاضر به انجام آن نیست و در صورتی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، مایل به بالا بردن سطح روابط باشد این گفت و گو ها انجام خواهد شد.

پیش از این جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود که از کره شمالی می خواهد تمامی تسلیحات هسته ای خود را به آمریکا انتقال دهد تا از پایبندی رهبر کره شمالی نسبت به خلع سلاح هسته ای مطمئن شود.

رسانه های کره جنوبی گزارش دادند که در پی رزمایش نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی، مقامات کره شمالی نشست سطح بالای خود با مقامات کره جنوبی را لغو و تهدید کرده اند که نشست برنامه ریزی شده میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را نیز لغو می کنند.

وزارت دفاع کره جنوبی، در واکنش به این مساله اعلام کرد که مانورهای نظامی واشنگتن و سئول به رغم واکنش خشم‌آلود کره شمالی در پی این تمرین نظامی، ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 949648

وب گردی

وب گردی