دهکده توریستی و گردشگری در دانشگاه آزاد واحد قشم تأسیس می شود

سرپرست دانشگاه آزاداسلامی قشم در خصوص درآمدهای غیرشهریه ای واحد قشم گفت: ما دو طرح بزرگ داریم، یکی آزمایشگاه لیزری که در دستور کار سازمان هم است و یک قرار داد با آزمایشگاه لیزر اصفهان برای ساخت لیزرهای حکاکی بستیم و طرح دیگر ایجاد دهکده توریستی و گردشگری در زمین های دانشگاه است.

دکتر سراج الدین محبی سرپرست دانشگاه آزاد واحد قشم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در رابطه با افزایش پذیرش دکتری در واحد قشم و بخشنامه وزارت علوم مبنی بر ممنوعیت افزایش رشته های دکتری تخصصی گفت: ما طبق تفاهم نامه ای که با واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم هفت رشته ی جدید به رشته های دکتری واحد قشم اضافه کردیم که این بر اساس مجوز وزارت علوم در رابطه با تاسیس پردیس های بین الملل در مناطق آزاد است.

محبی ادامه داد: بخشنامه وزارت علوم گرفتن کد رشته های جدید را ممنوع کرده اما ما رشته های جدیدی را اضافه نکردیم بلکه این کد رشته ها در واحد علوم تحقیقات فعال بوده و پردیس بین الملل قشم این کد رشته ها را برای خود فعال کرده است.

او درباره حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال تصریح کرد: با این که در مناطق آزاد بعضی از کالا های سرمایه ای و مصرفی خارجی با کیفیت بالا و قیمت ارزان وجود دارد اما ما بخشنامه ای ابلاغ کردیم که طبق آن خرید کالای خارجی در مواردی که مشابه داخلی آن با کیفیت و قیمت مناسب وجود دارد ممنوع است.

محبی در مورد افزایش درآمد های غیر شهریه ای و ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: ما دو طرح بزرگ داریم، یکی آزمایشگاه لیزری که در دستور کار سازمان هم است و یک قرار داد با آزمایشگاه لیزر اصفهان برای ساخت لیزرهای حکاکی بستیم که این آزمایشگاه و حکاکی روی موارد مختلف مثل شیشه و چوب می تواند منبع درآمد خوبی برای ما باشد.

او خاطر نشان کرد: طرح دیگر ایجاد دهکده توریستی و گردشگری در زمین های دانشگاه است که با توجه به رواج بوم گردی در کشور از جمله قشم می تواند در بلند مدت درآمد های بسیار خوبی برای ما داشته باشد، البته طرح های کوچکی مثل تجاری سازی پایان نامه ها، در کنار این طرح های بزرگ مدنطر است.

سرپرست دانشگاه آزاد قشم درمورد برنامه های دانشگاه در ماه مبارک رمضان گقت: در ماه رمضان کلاس ها تعطیل است و برنامه های فرهنگی مثل شب های قدر در مسجد دانشگاه و دعای کمیل در طول هفته خواهیم داشت اما با توجه به برگزاری امتحانات در این ماه برنامه ی خاصی نداریم.

204

کد خبر: 949682

وب گردی

وب گردی