زمزمه افزایش قیمت بنزین قوت گرفت/ امکان تزریق هوا در مخزن جایگاه های سوخت وجود ندارد

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور، از افزایش قیمت بنزین در سال‌جاری خبر داد و گفت: هنوز در این راستا رقمی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این روزهای خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی به گوش می‌رسد تا جاییکه هیات وزیران در جلسه پنجم اردیبهشت ماه امسال به‌ پیشنهاد وزارت نیرو و به‌استناد مواد (1) و (3) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ــ مصوب 1388 ــ به وزارت نیرو اجازه داد تا متوسط تعرفه‌های برق را از ابتدای اردیبهشت 1397 بدون تغییر ساختار تعرفه‌ها به‌ میزان هفت درصد افزایش دهد.

بر اساس این مصوبه، مبلغ ثابت ماهانه یا آبونمان برق که برای جبران بخشی از هزینه‌های توزیع برق اخذ می‌شود، برای همه مشترکان با قدرت 30 کیلووات و بیشتر از 99 هزار ریال در ماه و تمامی مشترکان با قدرت کمتر از 30 کیلووات 11 هزار ریال در ماه است.

بنابراین با این افزایش قیمت اینطور به نظر می‌رسد که دولت خوابی هم برای افزایش قیمت بنزین دیده است و این موضوع را از رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور پیگیر شدیم.

بیژن حاج‌محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: بحث افزایش قیمت طی سال‌های گذشته مطرح بود اما این موضوع با مخالفت‌های زیادی مواجه شد تا جاییکه اکثر مسئولان موضوع افزایش را تکذیب کردند.

او تصریح کرد: در سال‌جاری با توجه به بحث افزایش نرخ آب و برق این موضوع قوت گرفته و پیش بینی‌ می‌شود که امسال قیمت بنزین افزایش پیدا کند. این در حالی است که چند روز پیش محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به شایعاتی که اخیرا در خصوص افزایش قیمت بنزین در ماه رمضان مطرح شده است، گفت: تا این لحظه هیچ خبری از افزایش قیمت بنزین نیست.

حاج‌محمدرضا تاکید کرد: هنوز قیمتی در این زمینه از سوی مسئولان اعلام نشده است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور همچنین ادامه داد: فرآورده های نفتی از قبیل بنزین و گازوئیل در جایگاه های عرضه سوخت همواره از سوی سازمان استاندارد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از حیث کمی و کیفی مورد آزمایش قرار می گیرند.

او در ادامه با بیان اینکه امکان تزریق هوا در پمپ یا مخزن جایگاه های عرضه سوخت کشور وجود ندارد، تاکید کرد: تمام این جایگاه ها با هدف جلوگیری از بروز هرگونه تخلف به دوربین مجهز و تمامی مراحل عملیات سوخت گیری به صورت دقیق ثبت و ضبط می‌شود.

حاج‌محمدرضا خاطرنشان کرد: این موضوع را چندین بار نفی کردیم و امکان ندارد چیزی به اسم هوا در پمپ هنگام عرضه سوخت وجود داشته باشد.

402

کد خبر: 949692

وب گردی

وب گردی