محمد نفریه : 300 مهدکودک غیرمجاز در تهران شناسایی شد

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور از شناسایی ۳۰۰ مهدکودک که به صورت غیرمجاز در استان تهران فعالیت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمد نفریه گفت:‌ شناسایی مهدهای غیرمجاز یکی از وظایف حوزه رسیدگی به وضعیت کودکان در بهزیستی است که به این منظور در استان تهران 300 مهدکودک غیرمجاز را شناسایی کردیم و در سال گذشته 100 مهدکودک پلمب شد.

وی ادامه داد: در مقیاس کشوری، سال گذشته در استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، البرز و آذربایجان شرقی نسبت به نظارت و پلمب مهدکودک‌های غیرمجاز به صورت جدی وارد عمل شدیم و امسال در تمام استان‌ها برای بستن مرکز غیرمجاز اقدام می‌کنیم.

نفریه گفت: با همکاری دادستان و پلیس اماکن نسبت به پلمب مهدکودک‌های غیرمجاز اقدام می‌شود هر چند که هدف بهزیستی بستن مهدها نیست بلکه باید تحت نظر بهزیستی فعالیت کرده و استانداردهای لازم را رعایت کنند. گاهی می‌بینیم در این مهدهای غیرمجاز کودکان در زیرزمین نگهداری می‌شوند که نور کافی نمی‌بینند یا گاهی در برخی مهدها مربی دوره‌دیده وجود ندارد، کسی بالای سر کودکان نیست یا تغذیه نامناسبی دارند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور افزود: برخی از مهدکودک‌ها با عنوان زبان‌آموزی یا آموزش سفال یا کارهای هنری، خود را به عنوان مهد معرفی نمی‌کنند، در حالی که ساعت‌های زیادی کودکان را در این مراکز نگهداری می‌کنند و باید از سوی بهزیستی مجوز لازم را بگیرند.

فارس
706

کد خبر: 949719

وب گردی

وب گردی