آشوری: تصمیم بهنام‌فر عجولانه بود/ دختران عالی بودند، پسران خوب

دبیر فدراسیون کاراته گفت: اگر به دختران نمره عالی بدهیم، به پسران نیز نمره خوب می دهیم، حتی نمره ضعیف و متوسط هم حق شان نیست.

محسن آشوری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد کسب مقام دور از انتظار هفتمی تیم کاراته جوانان پسر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن و در عین حال، قهرمانی دختران کشورمان اظهار داشت: دختران ما خوش درخشیدند، مزد زحمات خود را گرفتند و از ظرفیت های شان به خوبی استفاده کردند. پسران ما هم عملکرد خوبی داشتند. اگر به دختران نمره عالی بدهیم، به پسران نیز نمره خوب می دهیم، حتی نمره ضعیف و متوسط هم حق شان نیست.

وی با اشاره به قهرمانی پسران در دوره قبل ادامه داد: 4 کاراته کای پسر ما در این دوره به مدال دست پیدا کردند. موردی که در این میان وجود دارد، این است که دوره گذشته تفاوت بسیاری با این دوره داشت. شرایط سنی در تیم های پایه متغیر است، کار سختی پیش روی ماست و مثل تیم بزرگسالان نیست که ترکیب تیم چندین سال ثابت بماند.

دبیر فدراسیون کاراته تصریح کرد: از سوی دیگر سقف سنی برای جوانان را در این دوره از دو سال به یک سال و نیم کاهش دادند و ما مجبور شدیم از ورزشکارانی استفاده کنیم که شرایط سنی را دارا باشند. وقتی مجبور شدیم از شرایط کنونی تبعیت کنیم، نتوانستیم نفرات اول و دوم خود را اعزام کنیم و در بعضی از اوزان، نفر سوم راهی مسابقات شد و طبیعتا تجربه تیم کمی پایین آمد.

آشوری خاطرنشان کرد: با این وجود بچه های ما غافلگیر شدند و بر اساس اشتباهات فردی، چنین نتیجه ای به دست آمد. پسران ما خوب بالا آمدند اما اشتباهات ریز، ما را از مدال دور کرد و همین موضوع سبب ناراحتی مهران بهنام فر (سرمربی تیم کاراته نوجوانان و جوانان) شد.

وی درباره استعفای بهنام فر به دلیل ناراحتی برخی از پسران تیم کاراته گفت: همان غفلتی که گفتم به دلیل کم بودن سن و تجربه کاراته کاها رقم خورد. بهنام فر از بچه های تیم ناراحت بود و مشکلی با مجموعه فدراسیون نداشت. به خاطر نتیجه ای که بچه ها گرفتند و معتقد بود بچه ها دقت لازم را به کار نگرفتند. او زحمت زیادی برای تیم کشید و بی دقتی بچه ها، آزرده خاطرش کرد و به نظرم تصمیم عجولانه و زودهنگامی را گرفت.

604

کد خبر: 949726

وب گردی

وب گردی