در زمان جنگ نرم تمام کشور خط مقدم است

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم – دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت : بسیج کارکنان دانشگاه ها به عنوان بطن آموزش عالی نقش ویژه ای برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای کشور و کارآمد سازی بدنه علمی دارد .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نشست تخصصی معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی بسیج کارکنان دانشگاه هاو مراکز آموزش عالی به ریاست ابوالفضل نصیرزاده معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری – دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد .

ابوالفضل نصیرزاده طی سخنانی گفت : نیاز امروز کشور برای حل مشکلات داخلی و بین المللی رجوع به مدیریت انقلابی و جهادی و تفکر بسیجی است و نسخه جدیدی نمیخواهد ، چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما فقط با وحدت کلمه ، تفکر بسیجی و حضور مدیران انقلابی و جهادی به موفقیت های بزرگ نائل آمده است .

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری – دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزود : برای زنده نگهداشتن تفکر بسیجی و روحیه انقلابی و جهادی، شما مسئولان فرهنگی وظیفه دارد در نشست های بصیرتی به تبیین پنج شاخص اصلی انقلابی گری از نگاه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و شاخص های جنگ نرم و نفوذ دشمن بپردازید .

وی ادامه داد : اگر توجه کافی به مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی که اعتقاد به اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است نداشته باشیم و در ترویج این ارزشها کوتاهی کنیم قطعا منجر به تردید و انحراف از آرمانها خواهد شد ، همان گونه که بسیاری از انقلابیون به ظاهر معتقد در میانه راه منحرف شده و دچار بی بصیرتی شدند و با اسرار از قطار انقلاب پیاده شدند .

ابوالفضل نصیرزاده گفت : در مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی توجه به ارزشهای دینی ، مردم سالاری دینی ، پیشرفت ، تحول و تکامل در سایه اسلام و حمایت از مظلومان جهان معیارهای ارزشی حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب بوده است که متاسفانه در ترویج و تعمیق این ارزشها در جامعه موفق نبودیم که نشانه های آن در تاثیر گذاری جنگ نرم دشمن در لایه های مختلف مردم کاملا مشهود است .

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری – دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ادامه داد: با توجه به تهدیدات پیش رو علیرغم وجود مشکلات، معضلات و کاستی ها در مجموعه آموزش عالی بسیج وظیفه سنگینی دارد و بایستی شعارها را به عمل مبدل کنیم تا به آرمان های انقلاب اسلامی برسیم .

نصیرزاده گفت : نگاه برخی از مسئولان هم بایستی تغییر کند و دریابند در زمان جنگ نرم تمام کشور خط مقدم است و فعالیت های بسیج به عنوان یک دستگاه عمل کننده باید گسترش یابد تا تجهیز لازم صورت گرفته و طرح ریزی لازم را نه تنها برای دفاع بلکه برای تهاجم به دشمن داشته باشیم .

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری – دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ضمن ابلاغ برنامه سال 97 تصریح کرد : سال 97 سال جدیت بیشتر در میدان عمل است و میزان فعالیت رده ها به صورت نوبه ای توسط بخش نظارتی رصد خواهد شد و اهم فعالیت ها هم در برگزاری نشست های بصیرتی ، گسترش فعالیت های قرارگاه تاکتیکی مقابله با جنگ نرم در سطح دانشگاه ها ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مولفه های انقلاب گری و روحیه جهادی به منظور سالم سازی محیط اداری و نیل به یک دانشگاه اسلامی و انقلابی خواهد بود .

درپایان این نشست به معاونین و مدیران برتر فرهنگی در سال 96 لوح تقدیر اهداء شد .

کد خبر: 949727

وب گردی

وب گردی