برنامه ویژه رادیو قرآن برای ماه رمضان

شبکه رادیویی قرآن با ویژه برنامه‌های جدید و متنوع ماه مبارک رمضان میهمان خانه‌های روزه‌دارن خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن به تشریح برنامه‌های این شبکه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: شبکه رادیویی قرآن برای این ماه پرخیر و برکت ویژه برنامه‌های جدید و بسیار متنوعی را پیش‌بینی کرده که تقدیم مخاطبان ارجمند می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشواز و استقبال رادیو قرآن بیان داشت: برنامه «راز آسمان» با موضوع فلسفه و چگونگی استهلال ماه رمضان با حضور کارشناس نجوم (ابوالفضل کوه کرم) روز چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه ساعت 19:00 تا 19:30 به صورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن افزود: برنامه ضیافت حقیقی که مجموعه سخنرانی‌های حضرت آیت الله شجاعی درباره مقدمات روحی و معنوی ورود به ماه مبارک رمضان است، روزهای 25 و 26 اردیبهشت از ساعت 22:10 تا 22:45 به سمع علاقه‌مندان می‌رسد.

یکی از برنامه‌های مهم و شاخص نیز با عنوان سحرنامه با محوریت همراهی با مخاطبان روزه‌دار که به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته‌اند، روزهای 25 و 26 اردیبهشت ساعت: 3:00 تا 4:30 بامداد از رادیو قرآن پخش می‌شود.

ابوالقاسمی با اشاره به ویژه برنامه افطار رادیو قرآن، گفت: صدای ربنا با هدف ایجاد فضای معنوی و دعایی لحظات افطار از سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 20 الی 21 با اجرای رضا خضرایی و تهیه‌کنندگی محبوبه کلانتر به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌شود.

وی به دیگر برنامه‌های پیشواز ماه رمضان پرداخت و گفت: برنامه اشراق با موضوع فضیلت ماه مبارک رمضان و اسرار تقدم ماه رجب و شعبان مقدمه تزکیه و آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان روز چهارشنبه تا جمعه 26، 27 و 28 اردیبهشت به روی آنتن می‌رود.

ابوالقاسمی به ویژه برنامه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ختم قرآن در ماه مبارک رمضان با ایجاد 4 کمربند پخش تلاوت ترتیل یک جزء با ویژگی انتخاب تلاوت ترتیل از قاریان خوشخوان، توجه به نوع ضرب آهنگ تلاوت و تناسب آن با ساعت پخش و توجه به زمان استقرار و اقبال مخاطب جهت همراهی با تلاوت قرآن تقدیم می‌شود. پخش زنده تلاوت ترتیل یک جزء از آران و بیدگل و تلاوت یک جزء به همراه ترجمه با صدای استاد خلیل الحصری و ترجمه استاد قادرپناه، عبدالفتاح طاروطی، محمود علی البناء و پخش تازه‌های تلاوت و اول بار از برنامه دیگر این شبکه است.

ابوالقاسمی به برنامه‌های معارف و مفاهیم قرآنی این شبکه اشاره کرد و افزود: برنامه بوستان معرفت، با محوریت سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی، پخش سخنرانی و مرثیه مناسبتی در ایام شهادت مولای متقیان و برنامه قرآن و زندگی به صورت برنامه کارشناس محور با موضوع کارگاه مشاوره‌ای خانواده سی موضوع اخلاقی کاربردی سبک زندگی قرآنی بر گرفته از سی جزء قرآن به روی آنتن می‌رود.

مدیر رادیو قرآن ویژه برنامه‌های اذانگاهی ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های سحرنامه، صدای ربنا، تسبیح آفتاب از برنامه‌های این بخش است.

ابوالقاسمی در برنامه‌های تعاملی با مخاطبان گفت: برنامه تلاوت درخواستی، شهر قرآن از نمای نزدیک، شبهای انس، دعای افتتاح، لحظه‌های ناب، پخش دعای جوشن کبیر فصل نیایش از برنامه‌های این بخش است.

ابوالقاسمی به برنامه‌های مناسبتی اشاره کرد و گفت: رادیو قرآن برای ایام ولادت و شهادت ائمه طاهرین(ع) ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی ادامه داد: برنامه قدر قرآن ویژه احیا با موضوع مراسم احیاء با سخنرانی شخصیت‌های قرآنی آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام انصاریان پخش خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن از پخش برنامه قسم به زیتون برای روز قدس خبرداد و برای استهلال ماه مبارک شوال و پخش زنده نماز و خطبه عید فطر به امامت رهبر انقلاب و عید سعید فطر ویژه برنامه هایی تدارک دیده شده است.

برنامه تفسیر آفتاب با موضوع درس تفسیر سوره حمد امام خمینی(ره) روزهای 29 اردیبهشت تا 18 خرداد از ساعت 16:15 الی 16:40 به سمع شنوندگان خواهد رسید. همچنین مستند از ملک خمین تا ملکوت خدا نیز با موضوع مستند زندگی امام خمینی(ره) روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ساعت 16:15، 14:30 و 15:00 و روز دوشنبه 14/3/97 ساعت 21:10 و 21:55 پخش می‌شود.

وی در پایان گفت: مستند با فرزانگان نیز با موضوع شخصیت امام خمینی(ره) روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ۱۳ تا ۱۶ خرداد ساعت 14:55 به سمع شنوندگان خواهد رسید.

501

کد خبر: 949751

وب گردی

وب گردی