ازسرگیری عملیات جستجوی مفقودین حادثه ی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات جستجوی مفقودین حادثه ی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خبر داد.

عزیز فیلی معاون استاندار کهگلویه و بویراحمد با اشاره به عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان ATR در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، گفت: عملیات جستجو از روز گذشته از سر گرفته شده است. اکیپ هایی متشکل از 35 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در ارتفاعات هستند تا تلاش کنند بقایای اجسادی که بالا مانده اند را بیابند.

وی با بیان اینکه پیکر جانباختگان در اعماق 4 تا 5 متری برف مدفون هستند گفت: تلاش می کنیم که اجساد را پیدا کنیم و پایین بیاوریم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز اثری از مفقودین پیدا نشده است. تیم جستجو هر اثری که از بقایای اجساد پیدا کنند باید طی روندی به پایین انتقال داده و تحویل پزشکی قانونی شود تا با آزمایش های DNAکه انجام می شود هویت آنها مشخص شود. آزمایش ها اندکی زمان بر است و طی فرایندی دوهفته ای نتایج آنها مشخص می شود.

فیلی همچنین در رابطه با زمان تقریبی پایان عملیات جستجو گفت: هنوز زمان پایان عملیات مشخص نیست؛ اما تلاش ما این است که در اسرع وقت این عملیات به پایان برسد. با توجه به وسعت منطقه و ارتفاع بسیار بالا و مشکلات خاصی که وجود دارد، پایان عملیات قابل پیش بینی نیست.

وی در پایان گفت: وضعیت آب و هوایی فعلا مناسب است و هوا آفتابی است و تا جایی که امکان داشته باشد، عملیات جستجو را ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 1396، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

سرنشینان این هواپیما دو نیروی امنیتی، دو مهماندار، دو خلبان و همچنین بقیه افراد سرنشین هواپیما مسافران این پرواز بودند؛ اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان به سختی انجام می گیرد.

لازم به ذکر است تاکنون 21 پیکر از پیکرهای جانباختگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج تحویل خانواده هایشان داده شده است و هنوز هیچ بافتی از 6 نفر مسافران یافت نشده است.

روز جمعه 20 اردیبهشت ماه عملیات جست وجو برای پیکرهای جانباختگان این سقوط با دلیل ناپایدار جوی متوقف شده بود.

902/900

کد خبر: 949756

وب گردی

وب گردی