انتقال بار مصرف برق از شب به روز سال ۸۸ آغاز شد/ لزوم مدیریت مصرف در پیک بار تابستان

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به اینکه از سال ۸۸ به بعد با افزایش بار سرمایشی پیک بار مصرف از شب به روز انتقال یافت، گفت:افزایش قیمت،جایگزینی تکنولوژی و مکانیزم های بازار می تواند مصرف برق را تا 20 درصد کاهش دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری توانیر، سید زمان حسینی در همایش بسیج دانش بنیان در یزد با اشاره به رشد 6 درصدی مصرف انرژی در کشور، افزود: با توجه به این که برق با زندگی مردم تنیده شده و یک موضوع امنیتی در کشورها محسوب می شود و مصرف انرژی در کشور ما 3 تا 4 برابر مصرف کشورهای دنیا است مردم برای مدیریت مصرف و تقاضا در پیک بار تابستان سال 97 تلاش کنند.

او ظرفیت نصب شده نیروگاه ها قبل از انقلاب را 7 هزار مگاوات و هم اکنون 78 هزار مگاوات بیان و تصریح کرد: همچنین در بخش برق تا 90 درصد وابستگی داشتیم که اکنون بیش از 95 درصد به خودکفایی رسیده ایم.

حسینی حل مسائل شبکه را یکی از اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا دانست و تصریح کرد: کاستن از مشکلات شبکه برق از طریق کاهش تقاضا موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه در کوتاه مدت و بلندمدت و عدم نیاز به گسترش شبکه می شود.

او حل مسائل زیست محیطی و حل مسائل بازار برق از دیگر اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا برشمرد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: از سال 1388 به بعد با افزایش بار سرمایشی پیک بار مصرف از شب به روز انتقال یافت.

حسینی افزایش قیمت، اطلاع رسانی، جایگزینی تکنولوژی و مکانیزم های بازار را از نمونه های اجراشده تجربه های جهانی دانست که در برخی از موارد منجر به موفقیت 20 درصدی در مدیریت مصرف شده است.

402

کد خبر: 949757

وب گردی

وب گردی