به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری توانیر، سید زمان حسینی در همایش بسیج دانش بنیان در یزد با اشاره به رشد 6 درصدی مصرف انرژی در کشور، افزود: با توجه به این که برق با زندگی مردم تنیده شده و یک موضوع امنیتی در کشورها محسوب می شود و مصرف انرژی در کشور ما 3 تا 4 برابر مصرف کشورهای دنیا است مردم برای مدیریت مصرف و تقاضا در پیک بار تابستان سال 97 تلاش کنند.
او ظرفیت نصب شده نیروگاه ها قبل از انقلاب را 7 هزار مگاوات و هم اکنون 78 هزار مگاوات بیان و تصریح کرد: همچنین در بخش برق تا 90 درصد وابستگی داشتیم که اکنون بیش از 95 درصد به خودکفایی رسیده ایم.
حسینی حل مسائل شبکه را یکی از اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا دانست و تصریح کرد: کاستن از مشکلات شبکه برق از طریق کاهش تقاضا موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه در کوتاه مدت و بلندمدت و عدم نیاز به گسترش شبکه می شود.
او حل مسائل زیست محیطی و حل مسائل بازار برق از دیگر اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا برشمرد.
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به لزوم فرهنگ سازی مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: از سال 1388 به بعد با افزایش بار سرمایشی پیک بار مصرف از شب به روز انتقال یافت.
حسینی افزایش قیمت، اطلاع رسانی، جایگزینی تکنولوژی و مکانیزم های بازار را از نمونه های اجراشده تجربه های جهانی دانست که در برخی از موارد منجر به موفقیت 20 درصدی در مدیریت مصرف شده است.
402