خرم: در جهت تحقق شعار رهبری در حمایت از کالای ایرانی تلاش می‌کنیم/ ورزشکاران و قهرمانان، بیمه عمر می‌شوند

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسکانیوز از تلاش برای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور در سال 1383 با هدف کمک و حمایت از ورزشکاران و مدال آوران کشور تأسیس شد تا در روزهای بازنشستگی، بیماری و خانه نشینی، دست شان را بگیرد. محمد خرم که سابقه فعالیت در سمت های مختلفی از جمله مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران را دارد، چند ماهی است مدیریت صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان کشور را بر عهده گرفته و در تلاش است ورزشکارانی که با مشکلات مالی روبرو هستند را صاحب خانه و خودرو کند. همچنین این صندوق برنامه های ویژه ای برای تحقق شعار رهبری در نامگذاری سال 1397 دارد. محمد خرم در گفت و گوی تفصیلی با ایسکانیوز، درباره برنامه های خود در صندوق صحبت کرد که بخش نهایی این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

بخش اول مصاحبه

* چه برنامه هایی برای کمک به ورزشکاران و پیشکسوتان مستمری بگیر از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان دارید؟
ما برنامه داریم تا علاوه بر پرداخت کمک و مستمری به ورزشکاران و قهرمانان، توسط بیمه سرمایه عمر، خدمات پزشکی هم ارائه دهیم. هدف ما ارائه خدمات بیشتر و کمک مستمر به ورزشکاران و قهرمانان است. دیگر در این جا بحث مدال مطرح نیست و هر کسی که عضو صندوق ما باشد، می تواند از این حمایت و بیمه سرمایه عمر برخوردار باشد. اگر ما مدتی وقت بگذاریم و نرم افزار ورزشی خود را تولید کنیم، می توان با ثبت سوابق و افتخارات ورزشکاران، آنها را زیر چتر بیمه سرمایه عمر آورد تا خدمات بیشتر و بهتری در جهت حمایت صورت بگیرد.

* برخی ورزشکاران از قطع مستمری 50 ورزشکار، انتقاد شدیدی کردند. نظر شما در این باره چیست؟
توقع داریم که ورزشکاران و قهرمانان، ما را همراهی کنند و اگر کم و کاستی وجود دارد در ابتدا با خودمان مطرح کنند. قبل از آن که یک سری از مسائل رسانه ای شود، بهتر است اول به خودمان بگویند. این صندوق برای حمایت از ورزشکاران تأسیس شده و ما نیاز به کمک و همراهی ورزشکاران داریم. حرمت قهرمانان و شأن ورزشکاران باید حفظ شود و نیت و هدف صندوق نیز همین است. باید کار ارزشی و انقلابی انجام داد و نباید کاری کرد تخریب صورت بگیرد.

* چه پاسخی برای منتقدان تصمیمات صندوق دارید؟
کسانی که از صندوق گلایه دارند، از سال 1383 از ما کمک دریافت می کنند. نباید به خاطر عدم پرداخت 2 یا 3 ماه مستمری و کمک، تخریب صورت بگیرد. بهتر است دور هم بنشینیم و در فضای تعاملی، مشکلات را حل کنیم. من مشاور وزارت ورزش و جوانان در امور ایثارگران هستم. ما چندین هزار شهید ورزشکار داریم و 152 شهید مدافع حرم، پس وظیفه ما در قبال این شهدا چیست؟ چرا حرفی از این شهدا نمی زنیم یا خانواده این شهدای ورزشکار، حرفی نمی زنند؟ پس بهتر است قبل از هر اتفاق خبری، دور هم بنشینیم و مشکلات را برطرف کنیم.

* چه انتظاری از اصحاب رسانه دارید؟
از رسانه ها این انتظار را دارم که اگر موردی می بینند، اول با خودمان مطرح کنند، پیش از این که آن را رسانه ای کنند چون با این کار فقط تخریب صورت می گیرد. رسانه، چشم و گوش مسئولین است و بهتر است مسائل ملی کشور در داخل حل شود. هدف نهایی صندوق، پرداخت عادلانه و کمک درست و مثمر ثمر به ورزشکاران است. ما از رسانه ها می خواهیم در این زمینه ما را یاری کنند.

* تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوتان با وجود افتخارآفرینی برای ایران، هنوز خانه ندارند. برای این عده نیز فکری کرده اید؟
جلسه ای با شهرداری تهران در خصوص ساخت صد واحد مسکونی در بافت های فرسوده داشته ایم تا منجر به خدمات بهتر ما و ایجاد درآمدزایی برای صندوق شود. قصد داریم این واحدها را به بعضی از ورزشکاران و قهرمانانی که دچار مشکل هستند، تحویل دهیم و همچنین به دولت در نوسازی بافت های فرسوده کمک کنیم. شرکت لیزینگ ما نیز با سایپا و ایران خودرو در حال رایزنی است تا بتواند خودرو با شرایط مناسب در اختیار جامعه قهرمانان ورزشی قرار دهد.

* در سال «حمایت از کالای ایرانی» چه برنامه ای برای تحقق صحبت رهبر معظم انقلاب دارید؟
شرکت توسعه سلامت صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان با حمایت وزارت ورزش و جوانان قصد پوشش و تولید داروهای مکمل استاندارد داخلی را دارد تا از این پس ورزشکاران ما، داروها را از داخل کشور تهیه کنند و خیال ورزشکاران از بابت استاندارد بودن این مواد راحت شود. در واقع در جهت تحقق شعار رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی تلاش می کنیم.

602

کد خبر: 949762

وب گردی

وب گردی