نماینده مردم رشت: موضوع فروش پایان نامه در کمیسیون قضایی مجلس بررسی می شود

نماینده مردم رشت گفت: در حال حاضر کمیسیون قضائی در حال بررسی دزدی مباحث علمی و سوء استفاده از پایان نامه ها است، در صورت تصویب قانون در این زمینه، تمامی این مشکلات رفع خواهد شد.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به اقدامات مجلس در راستای جلوگیری از فروش پایان نامه و دزدی علمی گفت: در حال حاضر کمیسیون قضائی در حال بررسی دزدی مباحث علمی و سوء استفاده از پایان نامه ها است، در صورت تصویب قانون در این زمینه، تمامی این مشکلات رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی موارد معمولا دانشجویان ساده ترین راه را انتخاب می کنند و ترجیح می دهند از پایان نامه فردی دیگر استفاده کنند.

نماینده مردم رشت بیان کرد: زمانی که دانشجو پایان نامه ننویسد و یا پژوهش و تحقیقات علمی انجام ندهد، یقینا در عملکرد وی چه در حوزه مهارت آموزی و چه در حوزه اشتغال تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: در صورت عدم انجام پژوهش های تحقیقاتی توسط دانشجو، افرادی وارد بازار کار خواهند شد که از دانش و سواد کافی برخوردار نیستند.

کوچکی نژاد در زمینه اقدامات کمیسیون آموزش و تحقیقات در راستای جلوگیری از پایان نامه فروشی گفت: ما این مسأله را تحت عنوان یک برنامه مطرح کرده ایم که پایان نامه ها بر اساس نیازهای دستگاه ها باید تنظیم شود .

وی در پایان تاکید کرد: طبیعتا هر دستگاه نیازهای خاصی دارد و بهتر است دانشجویان بر اساس آن نیاز، پایان نامه هایشان را تنظیم کنند نه اینکه از موضوع پایان نامه خود را مطابق میلشان انتخاب کنند. در صورت تحقق این موضوع مشکلات دستگاه ها به مرور زمان رفع می شود.

201

کد خبر: 949792

وب گردی

وب گردی