زیر ساخت ها هنوز برای جذب توریست آماده نیست

مدیر کل موزه های ایران گفت: توریست امروز ،توریست کلیشه ای نیست،جهانگرد دوست دارد از نزدیک با مردم کشور ی که به آنجا سفر می کند ارتباط داشته باشد تا بتواند با همه وجود فرهنگ آن کشور را احساس کند.

دکتر محمد رضا کارگر،مدیر کل موزه های ایران همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی از ایسکانیوز بازدید و به سوال خبرنگاران در مورد روز جهانی موزه پاسخ داد.

وی در این بازدید در مورد صنعت گردشگری و توریسم گفت: ازچند منظر می توان به موضوع گردشگری پرداخت که یکی از این موضوعات داشتن رفاه و امنیت برای مردم همان کشور است. توریست وقتی به کشوری سفر می کند که در آن امکانات رفاهی و قانون وامنیت و جاده و هتل و آثار باستانی و ...در همه زمینه ها وجود دارد خود به خود زمینه برای ایجاد صنعت توریست مهیا می شود.

کارگر گفت: ما برای ورود و خروج توریسم نمی توانیمکریدور ایجاد کنیم و به اوبگوییم از این طرف برو و برگرد یا برای رفت و آمد توریست نمی توانیم جاده و قطار مخصوص ایجاد کنیم باید پذیرفت که توریست از همان راهی که مردم آن کشور تردد می کنند استفاده می کند.

وی گفت: رشد و توسعه همه جانبه باید در کشور صورت بگیرد و بعد منطبق با این امکانات برای توریست برنامه ریزی کرد .گفته می شود ورود یک توریست و رضایت از سفر می تواند 100 توریست را جذب کند و اگر ناراضی برود می تواند 1000نفر را دفع کند و نکته مهم این است که قبل از ورود توریست زیر ساخت ها را آماده کنیم.

مشروح این گزارش هفته آینده منتشر خواهد شد.

705

کد خبر: 949810

وب گردی

وب گردی