گواتمالا پا جای پای آمریکا گذاشت

رییس جمهور گواتمالا با حضور در سرزمین های اشغالی، امروز به طور رسمی سفارت خود را در قدس افتتاح کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سفیر گواتمالا اعلام کرد که این کشور، به طور رسمی سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال داده است.

امروز( چهارشنبه) و بعد از اقدام آمریکا، کشور گواتمالا نیز پا جای پای ایالات متحده گذاشته و سفارت خود را در قدس افتتاح کرد.

"جیمی مورالس" رئیس‌جمهور گواتمالا و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مراسم افتتاحیه این سفارت شرکت کردند.

پیش از این گزارش شده بود که رئیس جمهور گواتمالا، در پی اعتراضات غزه به دلیل افتتاح سفارت ایالات متحده در قدس، وارد اسرائیل شده است.

گواتمالا البته اولین کشوری بود که در سال 1959 سفارتخانه خود را در قدس اشغالی افتتاح کرد اما بعد از مخالفت جامعه جهانی و سازمان ملل با ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر پایتختی قدس، گواتمالا سفارتش را به تل‌آویو برد.

علاوه بر این، هوراسیو کارتس، رئیس‌جمهوری پاراگوئه هم قرار است ۲۱ مه برای افتتاح سفارتخانه کشورش به قدس برود. همچنین منابع سیاسی در رومانی، جمهوری چک و هندوراس در ماه‌های اخیر اعلام کردند که اقدام مشابهی درباره سفارتخانه‌هایشان در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهند اما تاکنون اقدامی عملی صورت نگرفته است.

کد خبر: 949815

وب گردی

وب گردی