نماینده مردم سبزوار: انتظار ما از دولت، حمایت از پیام رسان های داخلی است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی سرعتمان را بیشتر کنیم، زیرا امروز همه اقشار جامعه نیازمند تکنولوژی هستند. باید داده‌های ارزان قیمت را با سرعت بالا در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مراسم اجرای فاز نخست «دولت همراه» گفت: باید در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی سرعتمان را بیشتر کنیم، زیرا امروز همه اقشار جامعه نیازمند تکنولوژی هستند. باید داده‌های ارزان قیمت را با سرعت بالا در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام گفت: نباید با محدود کردن اطلاعات به مقاصد خود برسیم. ما باید برای رسیدن به مقاصدمان، خودمان را تقویت کنیم.
نمونه آن هم بحث تلگرام بود که تصور کردیم با فیلتر کردن درست می‌شود اما از چاله به چاه افتادیم.

وی افزود: با روی آوردن مردم به استفاده از فیلترشکن‌ها، مشکلات بیشتری ایجاد شده است. فیلترشکن‌ها علاوه بر اینکه امنیت را به مخاطره انداخته اند، ارزش‌های دینی را هم تهدید می‌کنند.

سبحانی‌فر با بیان ضرورت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: باید ظرفیت پیام‌رسان های داخلی را با اعتمادسازی بیشتر بالا ببریم. انتظار ما از دولت حمایت از بخش خصوصی برای تقویت این خدمات در پیام‌رسان های داخلی است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور، اظهار داشت: در قانون برنامه ششم تکالیفی داریم اگر ظرفیت ها را افزایش ندهیم عقب می‌مانیم. قرار است ۳۰ رتبه افزایش داشته باشیم اما تاکنون ۳ رتبه افزتیش داشتیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر توسعه ارتباطی آماده شده است، افزود: توسعه اتفاق افتاده اما نهادهایی که باید خدمات ارائه دهند اگر همکاری مناسب نداشته باشند اتلاف هزینه می‌شود. سایر نهادها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند و می‌خواهند تافته جدابافته باشند و داده‌ها را در اختیار قرار دهند. تا بتوان خدمات بهتری به مردم قرار داد.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اعلام می‌کند. زیرا توسعه این بخش باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

202

کد خبر: 949834

وب گردی

وب گردی