بازگشت تهیه و تامین یکسری داروها به دولت و بخش دولتی

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت:شاید برآوردها از توان مدیریتی بخش خصوصی در تامین نیاز دارویی کشور بخصوص در حوزه داروهای خاص، استراتژیک و حیاتی از ابتدا قدری خوش بینانه‌ بوده و یا به هر دلیل دیگری در مواردی شرکت‌های تامین کننده دارو آنگونه که باید و شاید در این حوزه کارآمد حاضر نشده‌اند و این امر هر از گاه موجب بروز کمبود مقطعی یا تاخیر و تعلل در تامین داروی مورد نیاز می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برخی واردکنندگان دارو در بخش خصوصی در تامین نیاز دارویی کشور پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند، تاکید کرد که بازگشت تهیه و تامین یکسری داروها به دولت و بخش دولتی بطور جدی در دستور کار سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت قرار گرفته است.

کیانوش جهانپور با تایید این مطلب که برخی واردکنندگان بخش خصوصی در تامین نیاز کشور به داروی وارداتی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند، گفت: شاید برآوردها از توان مدیریتی بخش خصوصی در تامین نیاز دارویی کشور بخصوص در حوزه داروهای خاص، استراتژیک و حیاتی از ابتدا قدری خوش بینانه‌ بوده و یا به هر دلیل دیگری در مواردی شرکت‌های تامین کننده دارو آنگونه که باید و شاید در این حوزه کارآمد حاضر نشده‌اند و این امر هر از گاه موجب بروز کمبود مقطعی یا تاخیر و تعلل در تامین داروی مورد نیاز می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین تجارب و سوابق، موضوع برگشت تهیه و تامین یکسری داروها به دولت و بخش دولتی بطور جدی در دستور کار سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت قرار گرفته و پس از بررسی های لازم، تامین تمام یا بخشی از داروهای خاص مورد نیاز با ساز و کارهایی که در نظر گرفته خواهد شد به بخش دولتی باز خواهد گشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: امنیت دارویی کشور اقتضاء میکند که با رصد، شناسایی و احصای نقاط آسیب در سال‌های گذشته برای آینده تدابیر جدیدی اندیشیده شود و این موضوع با جدیت در سازمان غذا و دارو در حال پیگیری است.

وی در پایان اظهار داشت: قاعدتا از نقاط قوت بخش خصوصی در این زمینه بهره کافی گرفته خواهد شد، ولی در حوزه ها و مواردی که به هر دلیلی بخش خصوصی در گذشته یا امروز، کارآمد ظاهر نشده است، تجدید نظر صورت خواهد گرفت و دولت با راهکارهای قانونی بعنوان یک امر حاکمیتی در این موارد مداخله مستقیم خواهد داشت.

705

کد خبر: 949844

وب گردی

وب گردی