ماجرای فراخواندن سفرا همچنان ادامه دارد

فلسطین سفرای خود را از کشورهای رومانی، مجارستان، چک و اتریش فراخواند تا در مورد شرکت این کشورها در مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس گفت و گو کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بعد از شرکت سفرای کشورهای اتریش، مجارستان، رومانی و جمهوری چک در مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس، فلسطین سفیرهای خود در این کشورها را فراخواند تا با آن ها در مورد مسائل به وجود آمده بحث و گفتگو کند.

وزارت امور خارجه ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را احضار و به او اعلام کرد که باید از این کشور خارج شود.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و افزایش فشارهای بین المللی پس از کشتار فلسطینی ها، بلژیک و ایرلند جنوبی سفیران رژیم صهیونیستی را فراخواندند.

ایالات متحده آمریکا در روز 14 می و در آستانه برگزاری مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس کشور جعلی اسرائیل، سفارت آمریکا را در قدس افتتاح نمود که این مساله خشم بسیاری از کشورها را به دنبال داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، نیز درباره کشته شدن ده ها فلسطینی در نوار غزه ابراز نگرانی کرده است.

ریاض منصور، نماینده تشکیلات فلسطینی در سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت این سازمان شده است.

رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا خشونت نیروی نظامی رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم فلسطین که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر از تظاهرکنندگان و مجروحیت شمار بسیار دیگری شد را شدیدا محکوم کرد.

در این راستا تشکیلات خودگردان فلسطین سفرای خود را از چهار کشور اروپایی فراخواند.

کابینه عربستان نیز روز سه شنبه این اقدام آمریکایی‌ها را غیرقانونی خواند و آن را باعث پیچیده‌تر شدن روند تحقق صلح در منازعه اسرائیل و فلسطین دانست.

کد خبر: 949860

وب گردی

وب گردی