به دنبال جایگزین بوئینگ هستیم/ تحویل سوپر جت های سوخو تا سال 2019

مدیر روابط عمومی آسمان درباره شرایط پیش امده جهت ادامه همکاری با شرکت بویئنگ گفت: وضعیت فعلی مشخص نیست و در حال برررسی شرایط هستم و منتظر خواهیم ماند.

سید تقی طباطبایی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ پیرامون مسائل فروش هواپیما پس از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت:چون قرارداد رسمی و کتبی بوده است شرکت بوئینگ لغو قرارداد را باید رسما به ما اعلام کند و در غیر این صورت گفته های مدیران شرکت بویئنگ معتبر نیست.

وی پیرامون تحویل هواپیما های خریداری شده از بویئنگ گفت: اولین فروند قرار بود در سال 2019 به ما تحویل شود،که با توجه به شرایط پیش آمده باید منتظر باشیم تا ببینیم چه پیش می آید.

طباطبائی با بیان اینکه امکان شکایت از بوئینگ در صورت تخلف وجود دارد تصریح کرد: این واقعه در مفاد قرارداد پیش بینی شده بود،و این امکان برای طرفین وجود دارد اما فعلاً باید منتظر بمانیم تا ببینم سرانجام به کجا خواهد رسید.

وی پیرامون تحویل قطعات مورد نیاز هواپیما ها و خدمات پس از فروش گفت:ما 20 فروند هواپیما max 737 را از بوینگ خریداری کرده بودیم و قرارداد نوشته شده یک پکیج کامل بود که در صورت تحویل هواپیما ها شامل تحویل قطعات مورد نیاز هم می شد، اما با توجه به وضعیت پیش آمده فعلاً روند این جریان مشخص نیست.

مدیر روابط عمومی آسمان با بیان اینکه مسئله تحریم هواپیما ها مسئله جدیدی نیست اشاره داشت: مشکلی برای ما پیش نخواهد آمد و ما سالها با این بحث درگیر بودیم بطوریکه در طی سالهای گذشته نیز روی توان و ظرفیت داخلی اتکا کرده ایم و با توجه به اینکه کمپانی های اصلی به ما قطعه نمی دادند، قطعات مورد نیاز را خودمان تولید کرده ایم و همین راه را ادامه خواهیم داد که باعث توانمندی بیشتر ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما بدنبال شرکت های جایگزین خواهیم بود ادامه داد: اخیراً در نمایشگاه هوایی بین المللی ترکیه یک قرارداد با شرکت سوخو امضا کردیم که به موجب این قرار داد،20 فروند هواپیما سوپر جت سوخو 100 خریداری شد که تحویل اولین فروند از هواپیما های خریداری شده در سال 2019 خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر داشتن برنامه جهت تولید هواپیما بیان کرد: چنین برنامه ای نداریم و این برنامه بر عهده شرکت های هواپیما سازی ایران وابسته به وزارت دفاع است.

کد خبر: 949882

وب گردی

وب گردی