قاتل پس از 18 سال فرار  در تاکستان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از 18 سال از ارتکاب قتل در شهرستان تاکستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در سال 1379 در روستایی از توابع بخش خرمدشت در تاکستان و متواری شدن قاتل و بی‌نتیجه ماندن شناسایی و دستگیری قاتل، مأموران پلیس آگاهی شهرستان و استان مجدداً با تشکیل کارگروه ویژه تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان آغاز کردند.

وی افزود: با بررسی محتویات پرونده قتل که 18 سال پیش دو طایفه بزرگ با همدیگر اختلاف خانوادگی پیداکرده و با وجود حل اختلاف توسط ریش‌سفیدان و صلح و سازش بین طرف‌های درگیر، صبح روز قتل، قاتل به همراه برادر خود، مقتول را که قصد رفتن به شهر را داشته، با واردکردن چندین ضربه به‌وسیله چوب به سروصورت مقتول، از بین برده و متواری می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان تاکستان با به‌کارگیری تحقیقات میدانی جامع و اقدامات اطلاعاتی 2 نفر را دریکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و به‌منظور اطمینان از هویت افراد، با اخذ نیابت قضایی دو اکیپ از مأموران مجرب جهت جمع‌آوری اطلاعات به محل اعزام شدند.

مرادی اضافه کرد: با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی عامل جنایت سال 79 دریکی از دامداری‌های استان‌های هم‌جوار شدند و در یک عملیات غافلگیرانه 2 برادر را دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از متهمان در بازجویی مأموران به قتل یکی از اهالی روستا از توابع بخش خرمدشت در سال 79 و یکی از آنان به معاونت در قتل اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با اعلام اینکه با تلاش شبانه‌روزی مأموران پس از 18 سال قتل، قاتل دستگیر شد عنوان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

ایسنا

700

کد خبر: 949896

وب گردی

وب گردی