عزم موساد برای ترور عرفات و امام خمینی(ره)

تلویزیون رژیم صهیونیستی مستندی را پخش کرد که در آن برخی از مسئولان سابق موساد از برخی طرح های ترور این سازمان پرده برداشتند که از جمله آنها ترور عرفات در دهه 60 و ترور امام خمینی (ره) کمی پیش از پیروزی اننقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، در چارچوب جنگ روانی که رژیم صهیونیستی علیه عربها و فلسطینی ‌ها وارد آن شده است. شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی سه شنبه شب فیلمی مستند در خصوص موساد با هدف تقویت جایگاه آن و تلقین احاطه جهانی این سازمان به ویژه در جهان عرب پخش کرد.

مسئله قابل توجه در خصوص این مستند صدور اجازه پخش آن از سوی ناظران نظامی در تل‌آویو است که شامل مصاحبه ‌های مختلف با مسئولان بلند پایه سابق موساد می باشد و با صراحت و شفافیت کامل از عملیات های ترور این سازمان سخن می‌گویند. همچنین از عملیات هایی سخن گفتند که در لحظات آخر به دلیل نگرانی از واکنش های جهانی انجام نشده است.

رام بن براک نایب رئیس سابق موساد می گوید: این سازمان تا حد زیادی به بازدارندگی دشمنان برای انجام عملیات های تروریستی کمک کرده است که این دشمنان در نهایت توسط موساد به قتل می رسند، وی افزود ترس از قدرت موساد به این سازمان در انجام عملیات های خود کمک کرده و می‌کند. بن براک همچنین مسئولیت ترور محمود المبحوح از رهبران حماس در ابوظبی را از سوی موساد نپذیرفت.

وی در پاسخ به سوال مجری مستند در خصوص اینکه برخی اطلاعات حاکی از اسرائیلی بودن دوربین هایی است که تصویر عوامل ترور المبحوح را ثبت کرده اند خندید و پاسخ داد خبری خوشحال کننده و تعجب آور است.

تلاش برای ترور عرفات: رافی ایتان مسئول بخش اروپایی موساد که به همکاری با مغربی ها برای کشتن مهدی بن برکه اعتراف کرد از یک عملیات دیگر در اواخر دهه 60 قرن گذشته میلادی پرده برداشت. وی به سران موساد پیشنهاد ترور عرفات را ارائه کرده بود و تاکید کرد که روؤسای موساد با این پیشنهاد موافقت کردند اما مقامات سیاسی با اجرای عملیات مخالفت نمودند.

وی ادامه می‌دهد: اگر در آن زمان سر افعی قطع شده بود مسئله فلسطین به پایان می رسید، ایتان همچنین تاکید کرد امروز هم به راه ‌حل دو دولتی اعتقادی ندارد. این مقام سابق موساد همچنین از طرح کامل دیگری برای ترور عرفات در جریان حمله به اسرائیل در سال ۱۹۸۲ از سوی وزیر امنیت آن زمان خبر داد. اما این طرح که از سوی موساد تهیه شده بود هرگز به مرحله اجرا نرسید که البته ایتان مدعی است از دلایل عدم اجرای آن اطلاعی ندارد. وی در پاسخ به سوالی تاکید کرد احساس پشیمانی از کشتن تعداد زیادی از عرب ها ندارد و در پایان سخنان خود افزود: کشتن عرفات مسیر تاریخ را تغییر می داد.

در این مستند همچنین با میشکا بن دیوید فرمانده سابقه بخش ترور موساد مصاحبه شده است. وی مسئول عملیات ناکام ترور خالد مشعل رهبر سابق حماس در سال ۱۹۹۷ در امان پایتخت اردن بوده است. بن دیوید معتقد است طرح ترور خالد مشعل کامل و بی نقص بود که بر اساس آن قرار بود دولت اردن متوجه نشود که موساد در پشت پرده این عملیات ترور قرار دارد. وی ادامه داد: واحد ترور به صورت قطعی تشخیص داد که اگر بخواهیم تنها مشعل را ترور کنیم باید وی را به سم آلودگی کنیم. اما بن دیوید اضافه کرد در روز اجرای عملیات مشعل با فرزندان و محافظ شخصی خود خارج شد و با وجود دستورات لازم در خصوص عدم نزدیک شدن به آن با وجود محافظ اما سه نفر از افراد واحد ترور عملیات را اجرا کرده و سعی کردند از صحنه بگریزند که محافظ مشعل به آنها رسیده و دو نفر از آنان را دستگیر کرد و پس از آن پلیس اردن به دستگیری آنها اقدام نمود و فضاحتی بزرگ به وجود آمد و باعث قطع روابط میان امان و تل‌آویو گردید.

بن دیوید گفت: این عملیات از نظر موساد اقدامی مسکوت بود زیرا انسانی که این نوع سموم مسموم می شود ابتدا به صورت ناگهان احساس حالت تهوع کرده و پس از آن تنگی نفس پیدا می کند و در نهایت می میرد. لازم به ذکر است که ترور مشعل با سلاح مجهز به صدا خفه کن جزء گزینه‌های موساد قرار نداشت.

علاوه بر عملیات های مذکور الیعزر تسفریر رئیس واحد موساد در تهران اعلام کرد: کمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به تل‌آویو فراخوانده شدم و در دیدار با سران موساد از طرح ترور آیت الله خمینی قبل از ورود به تهران آگاه شدم، یعنی ترور وی در پاریس. اما من با این طرح مخالفت کرده چون اعتقاد داشتم اسرائیل پلیس جهانی نیست و اینکه ترور این شخصیت باعث واکنش‌ های بسیار منفی حتی از سوی دوستان اسرائیل مانند آمریکا و فرانسه خواهد شد. این مسئول سابق موساد در ادامه سخنان خود گفت: اما امروز پس از مشاهده مشکلات ایجاد شده از سوی ایران برای اسرائیل پس از انقلاب اسلامی از مخالفت خود با این عملیات پشیمان هستم و ما باید آیت‌ الله خمینی را ترور می کردیم.

رافی ایتان در این مستند همچنین به پروژه موشک‌ های دوربرد مصر پرداخته و می گوید: موساد می دانست که جمال عبدالناصر در اوایل دهه 60 قرن گذشته میلادی اقدام به تولید موشک‌ های دوربرد جهت آمادگی برای جنگ و نابودی اسرائیل نموده است و این کار را با همکاری متخصصان آلمانی در ارتش نازی در حال انجام بود، موساد توانست رئیس سابق کماندوهای آلمانی در زمان هیتلر را به خدمت گرفت و این شخص نیز تمام اطلاعات مربوط به پروژه موشک های دوربرد عبدالناصر را در اختیار موساد قرا داد و ما نیز شروع به ترور متخصصان آلمانی نموده تا جایی که پروژه عبدالناصر با شکست مواجه شد.

نکته بسیار مهم در مستند آن است که آنچه در آن آمده گفته روؤسای حرفه ای سابق موساد می باشد و به معنای آن است که در هر صورت سخنان آنها می ‌تواند صحیح یا زائیده افکار خود آنها باشد.

کد خبر: 949914

وب گردی

وب گردی