پایان یک شایعه؛ بازدید معاون وزیر نیرو از عملیات اجرایی سد هراز

معاون آب و آبفای وزیر نیرو عصر چهارشنبه با بازدید از سد مخزنی در دست ساخت هراز به شایعه تعطیلی این پروژه به خاطر نبود اعتبارات پایان داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس سروش که در این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران و فرماندار آمل وی را همراهی می کردند، گفت که در بازگشت به تهران تامین منابع مالی و اعتبارات وعده داده شده برای این سد را پیگیری خواهد کرد .
او با تایید این که نبود اعتبارات مشکلی برای ادامه ساخت سد است، افزود که گزارش بازدیدش را به وزیر نیرو منعکس خواهد تا منابع مالی مورد نیاز زودتر تامین شود .
معاون وزیر نیرو گفت : با توجه به مشکلات مالی کشور ، طرح های سد سازی در مازندران را اولویت بندی خواهیم کرد تا تامین منابع مالی با توجه به اینکه سد هراز برای تامین آب شرب و کشاورزی پنج شهرستان مرکزی مازندران در نظر گرفته شده ، در اولویت قرار گیرد.
ساخت سد مخزنی هراز از اواخر سال 88 بر روی رودخانه هراز در کیلومتر 22 جنوب شهر آمل آغاز شد و تاکنون حدود 35 درصد پیشرفت داشته است.
محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ماه پیش پس از بازدید از سد هراز ، از اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار برای شتاب بخشی به ساخت این سد خبر داده بود.
بازدید معاون وزیر نیرو امروز در حالی از سد در دست ساخت هراز صورت گرفت که گفته می شود پیمانکار طرح برای تحت فشار گذاشتن مسئولان در رسیدن به مطالباتش ، تعدادی از کارگران را با حربه اخراج روانه فرمانداری کرده بود.
در پی این اقدام ، در شبکه های اجتماعی منطقه این گمانه زنی گسترش یافته بود که ساخت سد به خاطر نبود اعتبار متوقف شده است .
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور کارگران در فرمانداری گفت : پیمانکار پروژه سد هراز از این پروژه حدود ٣٢ میلیارد تومان طلب دارد ولی از پروژه های کل کشور چندین برابر طلب دارد و این کار را مطرح می کند تا طلب خود را وصول کند.
عزت الله یوسفیان ملا به رسانه های محلی توضیح داد : دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه یک ماه قبل از سد هراز بازدید کرد و ٨۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داد و این مبلغ با توجه روال اداری و تاییدات در خزانه بزودی واریز خواهد شد.
او گفت: در نظر داشتیم علاوه بر مطالبات پیمانکار ، تمام مبالغ اختصاصی را پرداخت کنیم ولی با توجه این مهم اگر به همین روال پیش برود ، پیمانکار را تغییر می دهیم.
یوسفیان ملا در باره شایعه تعطیلی ساخت سد به خاطر نبود اعتبارات هم تاکید کرد: عملیات ساخت سد به روال خود ادامه خواهد داشت و هیچوقت تعطیل نمی شود .
ساخت سد هراز بر اساس اعلام مسئولان وقت در سال 88 قرار بود چهار ساله به پایان برسد.
این سد در زمان بهره برداری قرار است آب مورد نیاز حدود 100 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان های مرکزی مازندران و آب آشامیدنی یک میلیون 200 هزار مشترک این مناطق را تامین کند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 949921

وب گردی

وب گردی