ایران در آستانه گفت و گو های فشرده

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد گفت و گوهای فشرده ای قرار است بین ایران و اتحادیه اروپا برای حفاظت از توافق مهم هسته ای صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز این رسانه رسمی چین در مطلبی آورده است این موضوع یکی از دستاوردهای مهم سفر 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه ایران به اروپا و گفت و گوهای وی با مسئولان این اتحادیه است.
در این گزارش آمده است دیپلمات های ارشد اروپایی پس از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و دولت وی برجام را نقض کردند، به طور جدی از برجام حمایت کرده اند.
این گزارش از قول 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اروپا آورده است که ما در هفته های آینده قصد داریم گفت و گوی بسیار فشرده ای با ایران انجام دهیم.
خبرگزاری رسمی چین می نویسد که هدف از این گفت و گوها این است که اروپا راه های تعامل بانکی با ایران و گسترش ارتباطات اقتصادی طرفین را مورد بررسی قرار دهد.
شینهوا می افزاید که اروپا دیدگاهی بسیار مثبت به برجام دارد این قاره تاکید می ورزد که ایران توافق را نقض نکرده است و باید از آن حمایت شود و همزمان جوی سازنده بین ایران و اروپا شکل گرفته است.
رسانه های گروهی چین گزارش کرده اند که این یک شروع جدید برای ایران و اروپا بدون آمریکا محسوب می شود که تا قبل از این هم به برجام بی اعتنایی می کرد و نهایتا پیمان شکنی کرد و آن را زیر پا گذاشت.

305

کد خبر: 949968

وب گردی

وب گردی