محکومیت انتقال سفارت آمریکا و جنایات اسرائیل از سوی سازمان همکاری اسلامی

نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل متحد انتقال سفارت آمریکا به قدس و همچنین جنایات اشغالگران اسرائیلی را علیه مردم غزه مجکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، نمایندگان کشورهای سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل متحد انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایات انجام شده از سوی نظامیان اشغالگر اسرائیلی علیه فلسطینیان تظاهرات کننده بی دفاع در مناطق مرزی غزه را محکوم کردند.

این محکومیت در جریان نشست نمایندگان این سازمان در خصوص بررسی آخرین تحولات فلسطین در روز گذشته چهارشنبه انجام شد که در آن نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سازمان ملل متحد انجام شد.

این نشست به درخواست فریدون سینیرلی اوغلو نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد برگزار شد. ترکیه هم اکنون ریاست دوره ای سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد.

این نشست شاهد محکومیت جنایات اسرائیلی علیه تظاهرات کنندگان بی دفاع فلسطینی و مخالفت با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بود.

همچنین در این نشست اتخاذ تصمیمات ممکن در قبال این تحولات در سازمان ملل در روزهای آینده مورد بررسی قرار گرفت.

سینیرلی أوغلو نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد در این نشست اطلاعاتی در خصوص نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که قرار است روز جمعه با نظارت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در استانبول برگزار شود، ارائه نمود.

ارتش اسرائیل دوشنبه و سه‌شنبه جنایات وحشتناکی علیه تظاهرات کنندگان بی ‌دفاع فلسطینی در مناطق مرزی غزه مرتکب شد که در جریان آن ۶۵ نفر به شهادت رسیده و بیش از 3000 نفر دیگر با گلوله های جنگی، پلاستیکی و گاز اشک‌ آور مجروح شدند.

این تظاهرات به مناسبت بزرگداشت 70 امین سالگرد روز نکبت و اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس برگزار گردید.

ترکیه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایت اسرائیلی ها در غزه سفرای خود در واشنگتن و تل‌آویو را برای مشورت در این موضوع فراخواند و پیشنهاد تشکیل نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در روز جمعه را ارائه کرد. این کشور همچنین اقدام به اخراج سفیر و سرکنسول اسرائیل از ترکیه نمود.

کد خبر: 949992

وب گردی

وب گردی