کلاغ سفید بازهم در لیست پرفروش ها قرار گرفت/جدیدترین اثر کیان پورتراب در صدر

آلبوم موسیقی «این سمت» اثرکیان پورتراب در صدر پرفروش ترین آلبوم های موسیقی هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آلبوم موسیقی «این سمت» از ساخته های کیان پور تراب است که به تازگی روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم موسیقی 1۵ قطعه با نام های «سی»، «تو این خونه»، «برگرد»، «برس به من»، «ناپیدا»، «نا ممکن»، «این سمت»، «دنبال من بگرد»، «دلسرد»،«فراموشی محض»، «نفس آخر»، «وایسا» و «تیکه ها» به اجرا در آمده است.

کیان پورتراب ترانه سرا، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده و خواننده این آلبوم است و علیرضا ریاضی تنظیم، کیبورد، سینتی سایزر، سازهای الکترونیک، میلاد درخشانی سه تار، علی الماسی و اردلان مجتبوی گیتار الکتریک با او همکاری داشته اند.

همچنین احسان رسول اف تهیه کننده، مارال اشگواری مدیر اجرایی، نیروانا پرویزی هماهنگ کننده اجرایی، حمید شوارعان مدیر هنری و طراح گرافیک، هویار اسدیان چاپ و تولید، آرش عاشوری نیا، آرش پاکزاد، امیر علی پیروز بخش و فرنوش فرهادی عکاسان، دیگر عوامل ساخت و تولید این آلبوم بوده اند.

** هماگون

پس از «این سمت»، آلبوم موسیقی«هماگون» اثر مشترک وحید تاج، محمد رضا دستگاهدار و جمال سعادت جایگاه دوم پرفروش های هفته را به خود اختصاص داد.

این آلبوم به آهنگسازی محمدرضا دستگاهدار و خوانندگی وحید تاج در دستگاه همایون و با اشعاری از سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری ساخته شده است.

«هماگون» شامل ١٢ بخش شامل ٤ تصنیف، یک پیش درآمد،٣ چهارمضراب ،٢ بخش ساز و آواز و ٢بخش تکنوازی تار و کمانچه است. در تصنیف‌ها از کلام سعدی، شهریار، ملک الشعرای بهار و رهی معیری کمک گرفتم که هر کدام با توجه به نوع کلام شاعر ملودی‌های متفاوتی دارد.

آلبوم «هماگون» توسط گروه موسیقی ققنوس اجرا شده و سینا جهان (کمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، حسین رضایی نیا (دف و دایره) از نوازندگان میهمان و جمال سادات (تار)، قاسم عباسی وزین (تار)، پدرام زیرن قلم (عود)، نیما نعیمی (تارباس)، امیر رضا کاردار (کوبه ای)، مژگان خوش اندام (همخوان) و محمدرضا دستگاهدار (سنتور) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

** انگاره فراق

اولین اثر رسمی کیارش داودی به نام «انگاره فراق» توانست رتبه سوم پرفروش های هفته را از آن خود کند.

آلبوم انگاره فراق اثری سنتی است شامل هفت قطعه دو نوازی سنتور و تنبک که توسط کیارش داودی و کریم ابراهیمی نوازندگی شده‌اند.

این آلبوم که شامل هفت قطعه با نام های «انگاره فراق»، «آواز بیات کرد»، «بانگ مستور»، «رها»، «چهارپاره و فرود»، «ندای شب» و «آواز عشاق و شور و ابوعطا و حجاز» است.

** کلاغ سفید

«کلاغ سفید» اثر گروه دال پس از آلبوم های موسیقی «این سمت»، «هماگون» و «انگاره خیال» در جایگاه چهارم پرفروش های هفته قرار گرفت.

این اثر به عنوان دومین آلبوم رسمی گروه شناخته می شود و هشت قطعه با نام‌های «کلاغ سفید»، «زمستان»، «فصل آخر»، «سرزمین ما»، «روزهای آخر اسفند»، «آبی بیکران»، «نیمه خاموش» و «شبیه یک رویا» دارد.

آهنگسازی قطعات توسط شایان شکرآبی انجام شده و ترانه سرا غزل مهدوی است. امین هدایت، میلاد سعدی و یزدان بهمنی نیز سایز همراهان گروه دال هستند. میلاد درخشانی نیز در قطعه نیمه خاموش با گروه همکاری کرده و در نقش خواننده و نوازنده عود ظاهر شده است.

البته ناگفته نماند که کلاغ سفید هفته های متوالی در صدر پرفروش های هفته قرار گرفت.

503

کد خبر: 949995

وب گردی

وب گردی