همسران سفرای کشورهای مختلف از موزه برادران بازدید کردند

مریم ایمانیه همسر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور به همراه همسر سفرای کشورهای گوناگون در ایران از موزه برادران امیدوار واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، این گروه عالی رتبه مذکور، با هدف آشنایی با برادران امیدوار، اولین جهانگردان ایرانی و بررسی دستاوردهای سفر او به این موزه مراجعه کردند و طی آن با عیسی امیدوار دیدار و گفت‌وگو کردند.

موزه برادران امیدوار اولین موزه گردشگری ایران، در روز جهانی گردشگری در سال ۱۳۸۲ در مجموعه سعدآباد افتتاح شد.

برادران امیدوار، اولین جهانگردان ایرانی پس از سه سال مطالعه، در سال ۱۳۳۳ ه. ش با شور و عشق فراوان سفر خود را به‌منظور دیدن نادیده‌های جهان، با مبلغی حدود ۹۰ دلار آغاز کردند. آن‌ها با برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای سفر به نقاط مختلف دنیا، نوشتن مقالات برای نشریات معتبر جهان و برگزاری سخنرانی در بزرگترین دانشگاه‌های دنیا، بقیه هزینه سفرهای خود را تأمین کردند.

عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود، چهار قاره را با دو موتورسیکلت یک سیلندر مچلس انگلیس به قدرت cc ۵۰۰پیمودند و سه سال آخر را با اتومبیلی که کمپانی سیتروئن فرانسه به آن‌ها اهدا کرده بود، مسافرت کردند. حاصل سفر ۱۰ ساله آن‌ها به ۹۹ کشور از پنج قاره جهان، هزاران عکس، فیلم، صنایع‌دستی نقاط مختلف جهان و تعداد زیادی مقالات و تحقیقات علمی است.

503

کد خبر: 950001

وب گردی

وب گردی