جزئیات خسارت‌های سیلاب‌های اخیر کشور/ امدادرسانی به ۲۱ هزار نفر از سیل زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به جزئیات خسارت‌های سیلاب‌های اخیر کشور، از جان باختن 9 نفر از هموطنان در حوادث سیلاب یک هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح عملیات امداد و نجات در حوادث سیلاب پرداخت و گفت: از ١٨ تا ساعت 6 صبح ٢٧ اردیبهشت، 22 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز،ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد، تحت تاثیر آب گرفتگی و سیلاب قرار داشتند.

وی با اشاره مناطق امداد رسانی شده در این حوادث که شامل ٢٢٣شهر، روستا و مناطق عشایرنشین بوده است، افزود: امدادرسانی به 21 هزار و ١٠٠ نفر، اسکان اضطراری ١٠٣٦ نفر و انتقال 10 نفر به مراکز درمانی صورت گرفت؛ضمن اینکه 65 نفر هم از خدمات سرپایی برخوردار شدند.

سلیمی با اشاره به جان باختن ٩ نفر در این حوادث، از انجام عملیات تخلیه آب از ٧٢٧ واحد مسکونی خبر داد و گفت: رهاسازی 73 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب، در این عملیات ها انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: 1576 نفر نیروی عملیاتی در قالب 338 تیم در این ماموریت‌ها شرکت داشتند.

وی با اشاره به اقلام توزیع شده در عملیات سیل و آبگرفتگی از ١٨ تا ٢٧ اردیبهشت، افزود: ٢٦٤دستگاه چادر، ٦٧٤٠تخته پتو، ٥٠٠تخته موکت، ٩١٨٠کیلوگرم نایلون، از جمله کمک های امدادی بوده است.

سلیمی خاطر نشان کرد: کمک‌ها شامل ست شستشو٢٩٠ست والور و فانوس٢٩٠شعله،البسه٢٨٠دست، ست ظروف١٢٠ست،کلمن١٠٠عدد،کنسروجات١١٨٠٠قوطی، نان12 هزارو 700 قرص،آب معدنی٧٠٠بطری،خرما٩٠٠کیلوگرم،برنج٢٩٣٠کیلوگرم،روغن٨٠٠کیلوگرم،قند شکر١٩٤٠کیلوگرم،کشمش١٥٠کیلوگرم، حبوبات:١٧٦٠کیلوگرم،بیسکوییت:٢٩٠٠بسته بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و جنوبی، مازندران و اصفهان ادامه دارد.

فارس

706

کد خبر: 950003

وب گردی

وب گردی